Po letech sporů s majiteli Motocentra se jezdí po D3 u Tábora bez omezení

  8:32
Čtyři jízdní pruhy, rychlost 130 kilometrů v hodině. Po deseti letech sporů je i tohle skutečnost na dálnici D3 u Tábora. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo povolení k předčasnému užívání stavby, a tak se v místě od pondělí jezdí bez omezení.

U Tábora kvůli sporu o pozemky chybělo dokončit ani ne půl kilometru dálnice. V druhé polovině června tam silničáři konečně mohli začít pracovat. Hotovo chtěli mít do konce července, nakonec se jezdí místem naplno od pondělí 5. srpna.

„ŘSD dnes po letech sporů dokončilo a zprovoznilo úsek D3 na dálničním obchvatu Tábora bez dopravních omezení. Skončilo tak dlouhodobé omezení dopravy v místě napojení Motocentra. Stavební práce na dokončení D3 trvaly 45 dní a provedla je společnost PORR za cenu 11,8 milionu korun bez DPH,“ potvrdil v pondělí pozdě večer na síti X šéf ŘSD Radek Mátl.

„Je to důležitý a trochu i symbolický krok z hlediska zprůchodnění celé dálnice a tahu z Prahy na České Budějovice,“ poznamenal při zahájení prací u Tábora ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

„Spor byl dlouholetý a nekončí dohodou s vlastníky Motocentra. Chtěli jsme se domluvit, ale nepovedlo se, a tak došlo k vyvlastnění. Proces byl dlouhý a komplikovaný. Stále ještě věc není vyřešená, ale díky pravomocnému stavebnímu povolení mohla začít stavba,“ shrnul Radek Mátl.

Letos je to už 25 let od doby, kdy na stavebním úřadu v Táboře zadělali na problém s touto částí D3. Jedno chybné rozhodnutí znamenalo, že kolem města tak dlouho chybělo 400 metrů dálnice a projíždělo se tudy pouze v jednom pruhu v každém směru a omezenou rychlostí.

Na úřadu tehdy chybně označili tamní Motocentrum jako stavbu trvalou, čímž začal vleklý spor s jeho tehdejšími majiteli, bratry Bratránkovými. Ti o své Motocentrum a příjezd k němu bojují všemi možnými prostředky. Po vyvlastnění se z místa odmítli vystěhovat, obrátili se dokonce i na prezidenta Petra Pavla.

ŘSD získalo v květnu stavební povolení a po nabytí právní moci se stavaři mohli pustit do práce. Součástí stavby bylo dokončení vozovky včetně úpravy podloží, kompletní obnova odvodnění pravého jízdního pásu, dokončení úprav zeleně na pravém svahu dálnice, úprava dopravního značení, svodidel a směrových sloupků a doplnění oplocení.

Aktuálně je v provozu 70 kilometrů dálnice D3 od hranice se Středočeským krajem až po České Budějovice. Rozestavěných je dalších více než 40 kilometrů, velká část kolem Budějovic až po Kaplici, nádraží bude v provozu na konci letošního roku.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: