Tragický případ dělníků, které srazil vlak, policie odložila. Viník také zahynul

  13:04
Před několika dny to byl přesně rok, kdy se nedaleko Bělčic na Strakonicku stala tragická nehoda, při které na železnici zemřeli dva dělníci a další dva byli těžce zranění. Dnes policie oznámila, že po vyšetřování případ odkládá. Sám podezřelý totiž při nehodě zahynul.

Před loňskou říjnovou nehodou chyboval šéf skupiny dělníků. Tak o tom už v červenci informovala Drážní inspekce, která také událost vyšetřovala. Vedoucí totiž o práci na trati neřekl výpravčí v nedaleké Blatné, a tak o dělnících na kolejích nevěděl ani strojvedoucí manipulačního vlaku, který je srazil.

V těchto dnech případ uzavřel také vyšetřovatel strakonické policie. A v podstatě potvrdil, co už uvedla Drážní inspekce.

K tragické srážce došlo 3. října u obce Závišín. Zahynuli dva lidé, další byli zraněni. „Vyšetřovatel případ odložil, neboť trestní stíhání je z důvodu úmrtí podezřelé osoby nepřípustné,“ uvedla mluvčí strakonické policie Jaromíra Nováková.

Dále sdělila, že na základě všech shromážděných podkladů, znaleckých posudků a výslechů došla policie k závěru, že podezřelým byl padesátiletý muž, v době srážky vedoucí čtyřčlenné skupiny zaměstnanců Správy železnic. Sám při nehodě také zahynul.

„V rozporu s drážními pravidly nezajistil bezpečnost na pracovním místě, měl informovat výpravčího o pohybu a činnosti na uvedeném traťovém úseku, což neudělal,“ konstatovala mluvčí.

Strojvedoucí manipulačního vlaku jel tehdy z Berouna do Březnice, ale kvůli několika různým technickým problémům zamířil do depa v Blatné.

Když měl schválené, že může vyrazit, před devátou hodinou se vydal na trasu. Ani on, ani výpravčí neměli zprávu, že by na trati měl někdo pracovat. Jenže tou dobou se v nepřehledném úseku v zatáčce na kraji lesa pohybovala skupina čtyř dělníků.

„Poté, co vyjel z oblouku, spatřil přibližně na padesát metrů osoby. Postavil se, brzdil a houkal,“ stojí ve zprávě Drážní inspekce. Střetu však už strojvedoucí nemohl zabránit. Ihned po něm vystoupil z vlaku, událost nahlásil a snažil se zraněným poskytnout první pomoc.

Dělníci v místě pracovali zejména na utahování a povolování šroubů a matic, sloužil jim k tomu takzvaný utahovák. „První stroj nefungoval, a tak mistr tratí s pracovníkem údržby jeli pro motorový utahovák s benzinovým motorem. Ten byl hlučnější,“ popsal jeden z pracovníků údržby. Srážku ani pozdější záchranu si nepamatoval. I kvůli vysoké hlučnosti dělníci přijíždějící a houkající vlak neslyšeli.

Autor: