Jindřichohradecká úzkokolejka znovu ožije. První vlak vyjede v sobotu ráno

  13:46
Po téměř dvou letech vyjedou v sobotu vlaky na jindřichohradeckou úzkokolejku. Zatím bude v provozu necelých šest kilometrů mezi Novou Bystřicí a stanicí Hůrky.

Lokomotiva z roku 1898 na trati z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Rok a deset měsíců stály vlaky na úzkokolejce, která má dvě tratě z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. O víkendu se po dlouhém čekání znovu rozjedou a těší se na první cestující.

Správa úzkokolejných drah, dceřiná společnost zbankrotovaných JHMD, získala nové osvědčení o bezpečnosti, které začalo platit 3. srpna.

„Úlevu zatím necítím. Doufejme, že se o víkendu všechno povede, počasí slibují hezké. Bylo to náročné období, pracovalo na tom hodně lidí, tak snad budou návštěvníci spokojení,“ uvedl člen představenstva a osoba pověřená sestavením reorganizačního plánu Jan Kysela.

„V obnově provozu jsme dosáhli významného milníku. Drážní úřad vydal osvědčení o bezpečnosti dráhy, čímž jsme splnili poslední legislativní požadavek potřebný pro obnovení provozu a završili tím několikaměsíční náročný proces,“ okomentoval.

Obnovení trati je složité a časově náročné, proto se bude otevírat postupně. Prvním úsekem, který bude zpřístupněný veřejnosti, je trasa z Nové Bystřice do stanice Hůrky. Je dlouhá necelých šest kilometrů a cestujícím ukáže krajinu České Kanady.

„V dalších týdnech budou následovat práce na otevírání dalších úseků. Očekáváme, že významnější část tratě by měla být uvedená do provozu na začátku září. Prioritou je pro nás bezpečnost trati, proto bude otevírání dalších úseků vždy až ve chvíli, kdy budou splněné všechny bezpečnostní předpoklady a podmínky,“ sdělil Viliam Perknovský, jednatel společnosti Swietelsky RAIL CZ, která byla při obnově trati klíčovým partnerem.

Od pátečního odpoledne bude možné zakoupit jízdenky na parní jízdy online na stránkách uzkokolejky.cz, nebo přímo ve stanici Nová Bystřice, ze které budou vlaky každý den vyjíždět. Historická souprava tažená parní lokomotivou, bude jezdit na této trase čtyřikrát denně.

27. ledna 2019

Na co zírá mašinfíra

Sledovat další díly na iDNES.tv

V případě údržby parní lokomotivy bude soupravu táhnout dieselová lokomotiva s historickými vagony. Ve stanici Hůrky se návštěvníci mohou těšit na občerstvení a krátkou technickou přestávku, při které budou moci sledovat práci vlakové čety při přepřahání lokomotivy.

Vlaky z Nové Bystřice budou vyrážet v devět, jedenáct, čtrnáct a šestnáct hodin. Další novinky na úzkokolejce zahrnují otevření nového občerstvení ve stanicích Nová Bystřice a Hůrky. V sobotu bude slavnostně spuštěný provoz s pečením selete.

„Věříme, že obnovení úzkokolejky potěší příznivce historických vlaků a přírody České Kanady. Jsme přesvědčení, že nabídka tohoto zážitku zpestří pobyt turistům nejen na Jindřichohradecku, ale v celých jižních Čechách a na Vysočině,“ dodává místostarosta města Jindřichův Hradec Bohumil Komínek.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: