Eco Rally poprvé zajede i do Dukovan, vítěz bude korunován ve vinařství

  11:26
Malebným krajem Břeclavska v okolí Hustopečí, kolem novomlýnských nádrží a přes Mikulov s výhledem na Svatý kopeček povede na konci týdne výrazná část trasy letošního závodu mistrovství republiky v ecoRally. Po pátečním startu a cíli v Hustopečích vyrazí v sobotu soutěžící posádky na Ivančicko, premiérově se zastaví v Jaderné elektrárně Dukovany a cílem projedou ve Vinařském domě Dominant v Rakvicích.

Posádka Jiří Černý (za volantem) a Jan Hofmann na startu eco rally (2023) | foto: Martin Křižka, Agrotec Group

„První posádky do Rakvic dorazí v sobotu kolem třetí hodiny odpoledne. Zájemci o elektromobilitu tak mají příležitost se přijít podívat, vyfotit si slavnostní průjezdy rampou a třeba se i zeptat účastníků na zkušenosti s vozy na alternativní pohon,“ sdělil Martin Rada, ředitel letošního 3. ročníku hustopečské Agrotec Eco Rally.

Na start závodu, nazývaného také rallye pravidelnosti, se postaví nejen specialisté na jízdu ve vozech s alternativním pohonem, ale i úřadující domácí šampion automobilových soutěží Jan Kopecký.

V kůži pilota eco rally: jízdu řídí aplikace, sekundová odchylka už je hodně

Primárně je Agrotec Eco Rally určena právě pro vozy s alternativním pohonem, spalovací motory jsou však také přípustné a poměří se ve vlastní kategorii.

„Obě kategorie mají jediný cíl – držet předepsaný rychlostní průměr pro jednotlivé části měřeného úseku. K tomu jim pomáhá aplikace, která vše průměruje a převádí, aby následně vyhodnotila, zda má posádka časovou ztrátu, nebo naopak náskok,“ upřesnil Rada.

Posádky během dvou dnů urazí 330 kilometrů (z toho 286 kilometrů je měřených) v plném provozu. Na trati bude během závodu rozmístěno několik bodů, kde se měří čas. Klíčem k určení pořadí po projetí cílem zkoušky je součet obdržených trestných bodů, udílených za odchylky od předepsané rychlosti.

31. července 2023

Vzhledem k povaze závodu se rallye pojede po veřejných komunikacích v běžném provozu bez uzavírek, povinností posádky je tak dodržovat veškerá pravidla silničního provozu. Od toho se také odvíjí průměrná rychlost na trati. Dodržování maximální povolené rychlosti bude v průběhu soutěže taktéž kontrolováno a případně trestáno.

Diváci i ostatní účastníci provozu závodníky poznají podle označení vozu – čísla na dveřích, nálepkou na kufru a štítem na kapotě.

Také v Hustopečích jsou tradičně vypsány další kategorie šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally, PHOENIX CONTACT pohár ve spotřebě v ecoRally a Česká Trophy v hodnocení značek. Průběžně vede automobilka Peugeot před značkami Hyundai, Kia a DS.

Autor: