Bourá se most na D1 u Brna nad železničním koridorem, práce potrvají šest nocí

  10:00
Bourací stroje se v noci na dnešek pustily do rozebírání dálničního mostu nad hlavním železničním koridorem z Brna do Rakouska, kudy jezdí i mezinárodní spoje. Vlaky proto měly výluku. Práce potrvají ještě několik nocí, aby výrazně neomezovaly denní provoz na železnici.

„Práce jsou naplánovány na šest nocí a posléze bude zahájena výstavba nového mostu v šířce pro tři jízdní pruhy,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Důvodem demolice je rozšíření dálnice D1 u Brna ze čtyř na šest pruhů. Stávající most na takovou šířku není připraven, a tak je nutné ten nyní bouraný nahradit novým a širším.

Podobné to bylo už v minulém roce, kdy dělníci pracovali na polovině dálnice ve směru na Prahu, po níž se už několik týdnů jezdí.

„Druhá polovina dálnice kolem Brna je už nová, širší. Díky tomu se dopravě trochu ulevilo,“ sdělil ministr dopravy Martin Kupka (ODS), který byl přítomen nočnímu zahájení demoličních prací.

Jak poznamenal, celkové stavební práce na rozšíření dálnice ze čtyř na šest pruhů ve vytíženém úseku mezi sjezdy na D2 a D52 se podařilo zkrátit o více než dva měsíce, a tak se po rozšířené D1 v této části začne jezdit v polovině dubna příštího roku.

V nejbližší době by mělo být jasno, kdy začne přestavba křížení dálnice D1 a D2, což budou další složité stavební práce s negativním vlivem na dopravu. Podle předpokladů by měla přestavba křižovatky trvat čtyři roky a stát 3,8 miliardy korun.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: