iDNES.cz

Chovejte se jako doma, vyzývají v brněnské MHD. Cílí na nešvary cestujících

  15:10
Rozházené jídlo a jiné předměty, hlasité telefonování, dobíhání, počmáraný interiér. Podobné nešvary jsou často k vidění v brněnské MHD. Místní dopravní podnik proto spouští novou kampaň nazvanou Jako doma, s jejíž pomocí chce cestující přimět, aby se nad svým chováním více zamysleli.

Brněnský dopravní podnik v nové kampani nazvané Jako doma upozorňuje pomocí komiksů na nešvary v MHD. Při dobíhání lidé často bez rozmyslu skočí do vozovky na červenou, a způsobují tím nečekané problémy řidičům. | foto: DPMB

Dopravce vybral dvanáct typických nelichotivých situací, které řeší nejčastěji, a nechal je zpracovat komiksovou formou. Jako časté nešvary označuje jídlo a pití ve vozech nebo hlasité telefonování obtěžující ostatní. „Setkáváme se s nimi dennodenně a často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující,“ upozornil generální ředitel dopravce Miloš Havránek.

Za nešvar dopravní podnik považuje i dobíhání spojů. Podle jeho přepravních podmínek musí být cestující připraveni na zastávce a řidič nemá povinnost čekat, dobíhající navíc zdržuje dopravu a mnohdy ohrožuje své zdraví.

„Lidé například běží přes silnici na červenou, vbíhají do tramvajové trati bez rozhlédnutí, dělají to i rodiče s dětmi nebo senioři. Je čas veřejnost učit, že se nedobíhá a je bezpečnější počkat na další spoj, vždyť jede za pár minut,“ zdůraznil Havránek.

Témata dopravce vybral nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale i zkušenosti řidičů. Zvolil komiksovou formu, která má nejen poučit, ale i pobavit.

Chceš cinkat na holky? Staň se řidičem. Kontroverzní slogany používá Brno i ČD

Letáky lidé uvidí přímo ve vozech i na sociálních sítích. Kampaň dopravce podpoří také nasazením preventistů, kteří na nevhodné chování upozorní cestující přímo ve vozech.

„Loni jsme zorganizovali akci s pracovním názvem ‚Stoupni a jeď¨, kdy naši preventisté vlídně vyzývali mladší cestující, aby pustili sednout starší lidi. Během týdne provedli kontrolu šesti set vozů a byli svědky 166 případů, kdy tak cestující učinili až po jejich žádosti, nikoli sami od sebe,“ uvedl vedoucí tarifního odboru podniku Vít Prýgl.

Líbí se vám nová kampaň brněnského dopravního podniku?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00čtvrtek 30. května 2024. Anketa je uzavřena.

Ano320
Ne95
Autor:
zpět na článek