Brněnský Automotodrom povede Miroslav Bartoš. Nastupuje do jednání o MotoGP

  13:58,  aktualizováno  15:03
Společnost Automotodrom Brno, ovládající brněnský Masarykův okruh, má nového ředitele. Stal se jím Miroslav Bartoš, který ve firmě dosud vedl sportovní oddělení. Nastupuje v době začínajících jednání o návratu elitního motocyklového seriálu MotoGP do Brna, který není vyloučený už v příštím roce.

Miroslav Bartoš, výkonný ředitel Automotodromu Brno (srpen 2024) | foto: Jan Stárek

Nový výkonný ředitel Bartoš je „odchovancem“ Masarykova okruhu. Brněnský rodák na něm začínal ve funkci časoměřiče, pracoval na marketingovém oddělení a následně přešel do sportovního úseku, jehož se v roce 2002 stal ředitelem.

Nyní povýšil do nejvyšší řídící funkce. Střídá v ní Ivanu Ulmanovou, která se rozloučila na vlastní žádost po osmnácti letech na konci července.

„Na směřování společnosti se s mým nástupem do funkce nic nemění. Já a celý tým chceme poskytnout majiteli maximální podporu k rozvoji společnosti a prioritou je, aby Masarykův okruh měl stále dobré jméno a pevnou pozici,“ sdělil Bartoš pro iDNES.cz.

MotoGP zpět v Brně? Elitní motorky se mohou do Česka vrátit už příští rok

Závodní program do konce roku je na okruhu pevně dán, první Bartošovou velkou akcí ve funkci bude od 7. do 8. září víkend pod hlavičkou Masaryk Racing Days a exhibice F1.

Ještě stěžejnější však pro Bartoše bude naskočení do rozběhnutých jednání o návratu MotoGP do Brna od příštího roku. Zahájil je nový majitel okruhu Karel Hubáček ve spolupráci s Autoklubem ČR a vrcholnými politiky z regionu.

MotoGP na tři roky?

Přestože jednání o návratu MotoGP do Brna ještě nemají konkrétní obrysy, o prvních detailech se již v zákulisí spekuluje. Podle informací iDNES.cz se mluví o tříleté smlouvě pro Automotodrom Brno se startem od roku 2025.

„Nyní, uprostřed sezony, se naše úsilí soustředí na každodenní provoz závodní dráhy, včetně pořádání závodních akcí pro veřejnost. Ostatně, už za pár týdnů nás čeká podzimní vrchol automobilové sezony v podobě tradičního podniku Masaryk Racing Days. Důležitý je i rozvoj dalších aktivit v areálu – ať už to je offroad park nebo polygon, které využívají nejen individuální zákazníci, ale i firmy nebo jednotky integrovaného záchranného systému,“ vyjmenoval Bartoš své nejbližší pracovní cíle. Otázku na potenciální obnovení tradice motocyklové Grand Prix v Brně nechal bez komentáře.

„Jsme potěšeni, že můžeme pana Bartoše přivítat do nové vedoucí funkce. Jeho mnohaleté zkušenosti, hluboké znalosti a angažovanost v oblasti motorsportu na mezinárodní úrovni jsou klíčové pro další rozvoj společnosti,“ uvedl Hubáček na adresu výkonného ředitele, jenž dlouhodobě působí ve strukturách Mezinárodní automobilové federace (FIA) a v minulosti zastával například funkci ředitele závodu světových šampionátů WTCR a WTCC.

Autor: