Ve zmíněném úseku od Kotlářské po Dobrovského stojí dohromady 48 těchto značení. Redakce MF DNES vybrala z celé jižní Moravy právě tuto lokalitu jako ukázkové místo, kde se nachází hodně značek na relativně krátkém prostoru.
„Důvodem tolika značek je křížení s jinou pozemní komunikací. Každý takový úsek stezky je proto podle zákona nutno označit svislým dopravním značením začátku a konce stezky,“ vysvětluje provozní ředitel Brněnských komunikací Jan Klištinec.
Botanickou a Chodskou postupně kříží například Zahradníkova, Hrnčířská, Šumavská nebo ulice Tábor. Stezka je přerušena také v místech, kde protíná vjezdy a výjezdy do dvou vnitrobloků a na parkoviště.
Aby rychleji jedoucí cyklisté nemuseli téměř každých sto metrů dávat přednost autům jedoucích v protínajících ulicích, přibyly v roce 2020 na souběžné silnici piktogramy.
„Tím došlo k oddělení rychlejší tranzitní trasy cyklistů vedené v hlavním dopravním prostoru neboli na vozovce od rekreační trasy v přidruženém prostoru, tedy na stezce,“ podotýká Klištinec s tím, že vyznačení piktogramů zároveň zvýšilo bezpečnost provozu na stezce pro lidi na kole i chodce. Na silnici jsou nakreslené v délce asi devíti set metrů od Šumavské až po konec úseku v křížení Chodské s Dobrovského.
Stoletý most chrání proti přetížení nová značka, řidiči ji nerespektují |
Podobně jako piktogramy i značky v této podobě a množství tam silničáři nainstalovali před čtyřmi lety po rekonstrukci celého prostoru. „Stezka pro chodce a cyklisty v místě byla i dřív, avšak tento společný dopravní prostor byl zastaralý a v nevyhovujícím technickém stavu, což vedlo i k mnohým stížnostem z řad veřejnosti. Při projekčním řešení celkové rekonstrukce prostoru se tyto stížnosti braly v potaz,“ sděluje Klištinec.
Botanická a Chodská slouží jako páteřní trasa pro cyklisty mířící ze středu města severním směrem do Králova Pole. Část povrchu stezky dělníci opravili i loni, některá další nerovná místa by potřebovala úpravy rovněž.