Práce podle Lucie Trubelíkové z Ředitelství silnic a dálnic postupují „svižně dle harmonogramu“, aktuálně se dělá na přípojkách inženýrských sítí.
Šachta o hloubce 27 metrů a průměru 10 metrů je vstupem do štoly, která bude sloužit k podrobnému průzkumu geologických, hydrogeologických a geotechnických parametrů pro návrh budoucího tunelu, jenž má měřit téměř kilometr a půl. Zároveň štola poslouží jako základ jednoho z tubusů tohoto tunelu.
Ten bude klíčovým úsekem severovýchodní části velkého městského okruhu s napojením na novou estakádu na Tomkově náměstí. Celá stavba vyjde na téměř 800 milionů korun.
Místní politici v čele s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) slavnostně zahájili práce loni v první půlce září před krajskými volbami, reálně se však začalo kopat až zhruba o dva měsíce později.
Práce na průzkumné štole potrvají tři roky, teprve pak přijde na řadu samotný tunel. Tím by řidiči měli projet nejdřív v roce 2032.