Před nakreslením modrých čar auta projížděla po široké silnici v úseku mezi Geislerovou a Šaldovou bezproblémově oběma směry. Obousměrný provoz umožňovalo i nové řešení této části ulice, protijedoucí vozy se však do úzkého pásu silnice nevešly a musely se složitě vyhýbat. „Úkol zněl jasně, auta nesmí projet...,“ reagoval ironicky na sociálních sítích židenické radnice Zdeněk Knecht.
Toto řešení schválila místní radnice, protože se snažila zachovat parkovací místa a chodník v tomto místě podle ní nemá dostatečnou únosnost pro parkování. Na něm je přitom mnohem méně stání, než kolik by poskytly okraje vozovky. „Jde o nedorozumění. Řešení jsme odsouhlasili s tím, že chceme zachovat obousměrný provoz, který tam i bude, ale zapomněli nám říct, že bude pouze v jednom pruhu,“ tvrdí židenický starosta Petr Kunc (nez.).
Magistrát reaguje, že úpravy byly provedeny na základě požadavku městské části, který respektoval. „Požadované značení není v rozporu s platnými předpisy. Od této změny si městská část slibovala zejména zklidnění dopravy v ulici díky zúžení profilu,“ upozorňuje Anna Dudková z tiskového střediska magistrátu.
Že zúžený průjezd pro oba směry s parkováním po stranách vozovky odpovídal předpisům, připouští i Kunc. „Z praktického hlediska byl ale nepoužitelný,“ dodává. Vznesl proto další požadavek, tentokrát na uvedení do původního stavu.
Parkování postaru
Výkresy s úpravami jsou už hotové. Do překreslování čar se silničáři pustili dnes. Původně vyznačené modré zóny tak v ulici zůstaly beze změny jen několik desítek hodin.
Parkování se vrátí na chodník, jak byli místní léta zvyklí. „Auta takto mohou stát, pokud to povoluje místní úprava provozu,“ vysvětluje Dudková.
Silničáři modré zóny vyznačují v ulicích vždy nějakou dobu před spuštěním. V oblasti zahrnující Šámalovu začnou platit od pondělí 5. srpna. Do té doby mají být veškeré změny vyřešené a zapracované.
Šlendrián v Brně. Postavili široký podjezd, ale jen úzkou cestu |
Šámalová se do centra pozornosti nedostala v posledních letech poprvé. Předloni vzbudil údiv podjezd pod železniční tratí. Po opravě mostu se sice rozšířil, aby pod ním mohla vést široká silnice i cyklopruhy a chodníky, jenže silnice zůstala úzká stejně jako ta, která vedla pod starým klenutým mostem.
Zodpovědnost za nesmyslnou úpravu si mezi sebou přehazovaly Správa železnic, magistrát a Brněnské komunikace. Podle Kunce by k nápravě mělo dojít během letních prázdnin, nejde ale o první slibovaný termín.