V brněnské Slatině kolabovala doprava, mohly za to chybějící snímače vozidel

  9:48,  aktualizováno  14:55
V brněnské Slatině poblíž sjezdu z dálnice D1 dnes brzy ráno kolabovala doprava. Řidiči, kteří místem jindy projedou za chvilku, museli čekat desítky minut v koloně. Mohly za to nové semafory v Řípské ulici, které dávaly zelenou jen na pár okamžiků a opět padla červená. Zpoždění nabírala i MHD. Podle zástupce firmy, která dodala dopravní signalizaci, problém způsobily chybějící snímače přijíždějících vozidel v Řípské ulici.

„Místo normálních pět minut jsem to ze sjezdu do práce jel třiatřicet minut,“ popsal redakci iDNES.cz jeden z naštvaných řidičů, který dojíždí do průmyslové zóny právě u zmíněné Slatiny. Podle něj stihla vždy na zelenou projet tak tři auta a znovu padla červená.

Stížnosti se objevily i na sociálních sítích, kde někteří uživatelé zveřejnili snímek z navigace ukazující kolaps. „Na Řípské ulici dnes spustili nový semafor. Kdo sjíždíte z dálnice, počítejte se zdržením oproti normálu o zhruba 30 až 60 minut,“ upozornil jeden z uživatelů.

Nepravidelnost a zpoždění spojů až dvacet minut hlásil i brněnský dopravní podnik. Nakonec nezbylo než semafory zase vypnout.

„V tuto chvíli se jedná o stavbu, takže to ještě není v naší režii. Běželo to tedy jedině v režimu stavby. Jde to za zhotovitelem,“ sdělil iDNES.cz technický ředitel městské společnosti Brněnské komunikace Aleš Keller, pod něhož veškeré semafory v Brně spadají. Podle něj je však možné, že se něco takového mohlo stát, pokud se režim na semaforech ladí.

Dodavatelem je společnost Veselý dopravní signalizace. Její zástupce Tomáš Drápal o dnešních ranních problémech dopoledne nevěděl. „Náš dodavatel tam oživuje jednotlivé řadiče, ale nevím o tom, že by tam nastal nějaký problém. Musím to ověřit,“ sdělil ráno Drápal a přislíbil vyjádření na odpoledne.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Po 14. hodině už byl obeznámen se situací. „Neplynulost provozu byla způsobena tím, že ve vedlejších ulicích jsou již ve vozovce zabudovány smyčky, neboli detektory pohybu aut, na hlavní ulici Řípské ale zatím nejsou,“ vysvětlil Drápal.

Jakmile se tak auto z vedlejší dnes brzy ráno přiblížilo ke křižovatce, díky tomuto snímači komunikujícímu se semaforem mu blikla zelená a hlavní tah od dálnice naopak stál.

Podle Drápala je tlak na to, aby světelná křižovatka byla co nejdříve v provozu, z toho také nejspíš pramenily i dnešní ranní patálie. Od dopoledne, respektive už před osmou ráno, byly semafory přepnuty do blikavého módu. „Hotovo by mělo v úterý,“ sdělil na dotaz, kdy se spustí do ostrého provozu.

Dopoledne Drápal tvrdil, že ani není chybou, když se světla ladí právě v ranní špičce i proto, že se musí vyzkoušet a nastavit na všechny režimy dopravy, aby byly schopné uřídit jednotlivé proudy vozidel. „Je to ve fázi oživování, kdy se zkouší jednotlivé funkcionality,“ doplnil.

Podle Kellera byly semafory na křížení Řípské a Šmahovy ulice vedoucí od tamního vlakového nádraží potřeba už dlouho. Ostatně jezdí tudy i MHD. „Křižovatka si o takovou úpravu říkala minimálně osm let, ale dlouho jsme řešili vypořádání majetků,“ dodal.

Autor: