iDNES.cz

Nejdelší tramvajový tunel Česka je vyhlouben, sloužit začne v Brně za rok

  10:34
Dva roky po poklepání základního kamene se stavba tramvajové tratě k univerzitnímu kampusu v brněnských Bohunicích dostává do třetí fáze. Nejdelší tramvajový tunel v Česku chtějí uvést do provozu do konce příštího roku.

Průběh stavby sice narušil nástup covidu, stavební proces však nezastavil.

„Potýkali jsme se s nedostatkem personálu a problémy s dodávkami materiálu. Všechny práce jsme soustředili do jednoho termínu, což bylo náročné,“ popisuje Pavel Borek, generální ředitel společnosti Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Budování největšího tramvajového tunelu v Česku se i přes tyto zádrhele drží plánovaného harmonogramu.

Oba portály – jak z ulice Netroufalky, tak z ulice Osová – jsou téměř hotové a samotný 619 metrů dlouhý tunel už je také vyhlouben. To je dobrá zpráva nejen pro tisíce studentů, lékařů či pacientů, kteří denně míří k bohunickému kampusu, ale také pro obyvatele Starého Lískovce.

Zasypáním tunelu a zatravněním letos skončí většina hlučných prací na povrchu, další činnosti se budou soustředit spíš do podzemí. Do konce roku má být také znovu zpřístupněno Mikuláškovo náměstí.

„Veřejné osvětlení, podzemní sítě, točna trolejbusů, nové chodníky i přilehlé komunikace jsou připravené. Zbývá dokončit nástupiště, zastřešení a doplnit zeleň,“ sděluje brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Tramvajová trať, jejíž náklady se vyšplhaly na 1,4 miliardy korun, má být uvedena do provozu na konci příštího roku.

Červená značka vymezuje odbočení od současné trati, modrá konečnou zastávku u  bohunické nemocnice.

Červená značka vymezuje odbočení od současné trati, modrá konečnou zastávku u bohunické nemocnice.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor:
zpět na článek