Nová trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, která je dnes konečnou, povede kolem ulice Vejrostova a dále 320 metrů dlouhým tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová tramvajová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy.
Právě proto, že trať vede částečně v tunelu jako ta do bohunického kampusu nebo kolem ulice Žabovřeské, o ní někteří občas mluví jako o brněnském metru.
V příštích týdnech začnou zatím jen přípravné práce, kdy se budou kácet stromy a upravovat terén budoucí trasy. Především se bude pracovat v projekčních kancelářích na „papírovém“ dopracování celé stavby a získání potřebných razítek. Stavba ještě zatím nemá potřebné povolení. To chce mít dopravní podnik na konci roku, aby se práce v tom novém mohly naplno rozběhnout.
„Budeme pracovat ve velmi hustě zabydlené oblasti. Jsme si tak plně vědomi toho, že to může způsobit dočasné komplikace. Uděláme všechno pro to, abychom tyto vlivy zmírnili,“ slíbil za stavební firmu Vinci Construction CS její generální ředitel Martin Borovka.
Hlavní stavební činnost bude podle něj probíhat souvisle postupně na celé trase vyjma zimních přestávek. „Podle prováděných technologií bude na místě působit až stovka lidí a strojů,“ doplnil.
Brno spěchá s tramvají na Kamechy, další nové trati zatím zůstávají u ledu![]() |
Nová trať má být hotová v prosinci 2027, kdy po kolejích začne zkušební provoz tramvají. Trasa se prodlouží linkám číslo jedna a tři ze stávající konečné na Ečerově. „S prodloužením tramvajové tratě se lidem cestovní doba výrazně zrychlí,“ prohlásil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Průjezd od Ečerovy na konečnou může podle něj trvat zhruba deset minut. Dosud obsluhuje sídliště Kamechy autobus, který podle Havránka jede stejnou trasu patnáct až dvacet minut, tedy i dvakrát tolik.
Po zprovoznění tohoto tramvajového úseku ale žádný další v dohledné době nevznikne. Žádná další trať se aktuálně nepřipravuje. Dopravní podnik zaměří svou pozornost na rozvoj trolejbusové sítě a především obnovu vozidel.