Staveniště si dodavatelská firma převzala ve středu. Správa silnic a dálnic si od nového střediska slibuje zlepšení péče o dálnici. Hotové bude v roce 2027.
„V současné době není v celé délce dálnice D6 žádné takové středisko. Údržbu dálnice tedy nezajišťuje Ředitelství silnic a dálnic, ale smluvně najaté externí firmy. Výstavbou tak zrychlíme údržbu komunikace od Karlových Varů po Kněževes, což je přibližně 63 kilometrů,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Areál vzniká u exitu 77 u mimoúrovňové křižovatky Lubenec. Firma zde postaví celkem dvanáct objektů. Vedle provozní budovy, garáží či skladů počítá projekt i se sídlem dálničního oddělení policie.
„Provoz a údržbu dálnice v úseku mezi Karlovými Vary a Kněževsí bude zajišťovat přibližně čtyřicet zaměstnanců,“ konstatovala Kamila Zahálková z komunikačního týmu ŘSD. Ti budou mít k dispozici veškerou potřebnou techniku, například dvanáct sypačů, kolový nakladač či univerzální manipulátor.
Další podobné středisko chystá ŘSD u Sokolova. Jeho stavba začne v roce 2027, se zprovozněním pak správci dálnic počítají o dva roky později.
Stavba D6 se přesune do Karlovarského kraje, za dva roky má přibýt 15 kilometrů![]() |
Samotná výstavba dálnice D6 pokračuje podle aktuálního harmonogramu. Hotová by tak měla být v roce 2028. „Dva úseky u Hořoviček a Hořesedel dlouhé téměř patnáct kilometrů zprovozníme letos v září,“ řekla Zahálková. D6 tak bude ve Středočeském kraji kompletní.
Letos v březnu se začne stavět téměř osm kilometrů dálnice mezi Knínicemi a Bošovem. Harmonogram počítá s tím, že letos začnou stavební práce i na úseku Žalmanov–Knínice. „Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení Karlových Varů s Prahou zbývá dokončit kolem 56 kilometrů dálnice,“ dodala Kamila Zahálková.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz