Práce s sebou nesou úplnou uzavírku části silnice I/20. „Provoz vede po souběžné objízdné trase,“ konstatovala Kamila Zahálková z komunikačního týmu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
V pořadí pátý most přes Teplou ve směru od Karlových Varů je dlouhý přibližně 65 metrů. Důvodem jeho demolice je špatný technický stav. „Stávající konstrukce vykazuje masivní korozi v místě pilířů a opěr,“ popsala situaci Zahálková.
Po dobu uzavírky povede veškerá doprava mezi Plzní a Karlovými Vary po objízdné trase. „Ta vede po souběžné komunikaci, zajížďka tedy nebude dlouhá,“ ubezpečila Zahálková.
Řidiči opět projedou po mostech na Karlovarsku, ze kterých utekli stavbaři![]() |
Výhodou podle ní navíc je, že šířka silnice v tomto úseku umožňuje bez problémů obousměrný provoz. Motoristé se tak nemusejí obávat kolon u semaforů tak, jako tomu bylo při opravě dvou mostů v tomtéž úseku u Kfel.
Po demolici stávající konstrukce začne dodavatel stavět nové železobetonové opěry a mezilehlé pilíře. „Po rekonstrukci spodní části mostu vybuduje novou nosnou konstrukci. Ta je navržená z prefabrikovaných předpjatých nosníků se spřahující deskou,“ doplnila mluvčí ŘSD. Nový most vyjde správce komunikace na bezmála 58 milionů bez DPH.
Projekt počítá s dokončením prací ještě před zimou. „Pak se uvidí, jestli bude nutné dodělávat nějaké věci ještě na jaře 2026. Tyto práce by ale už nebyly spojené s dopravním omezením,“ dodala Kamila Zahálková.
11. srpna 2022 |