Jak uvádí Památkový katalog, dnes již neexistující rotunda byla jednou z mála budov, které se dochovaly z původního chebského nádraží. Představovala cenný doklad stavební podoby důležitého železničního uzlu před zničujícím náletem na jaře roku 1945.
Byla postavena nejpozději do roku 1873 a provozovatelem zřejmě byla společnost Dráha císaře Františka Josefa.
Po architektonické stránce se jednalo o kvalitní stavbu, která v druhé polovině 20. století prošla četnými úpravami. Ty však byly vesměs degradující a spočívaly mimo jiné ve změně okenních otvorů, připojení přístaveb a výměně výplní otvorů.
Nová průjezdná tříkolejná hala pro údržbu vlaků o celkové délce 176 metrů bude stát do dvou let. Kromě velkorysé části pro servis vozidel přinese například důstojné sociální zázemí pro zaměstnance nebo dílny pro mechaniky a elektromechaniky.
Novinka umožní jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav. To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozidla vracet rychleji zpět do provozu.
České dráhy postaví v Chebu servisní halu za 755 milionů, opravy se zefektivní |
„Hala bude vybavena jeřábem s nosností 12,5 tuny, servisní lávkou pro bezpečný vstup na střechu vozidel a montážními kanály ve všech kolejích,“ popsal vybavení nové haly předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a doplnil, že Cheb představuje jediné Středisko údržby Českých drah v Karlovarském kraji.