iDNES.cz

Karlovarský dopravní terminál bude definitivně v areálu dolního nádraží

  12:16
Integrovaný dopravní terminál, kde by se v Karlových Varech sjížděla mezinárodní, meziměstská i městská autobusová doprava i železnice, bude definitivně v areálu dolního nádraží. Vyplývá to ze strategického materiálu, který v úterý odsouhlasili městští zastupitelé.

Karlovarské dolní nádraží | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Je to naprosto zásadní dokument, který ovlivní rozvoj území od Solivárny až po Tuhnický most,“ řekl poté, co materiál posvětili zastupitelé náměstek primátorky Miroslav Vaněk.

Studie podle něj určuje urbanistické, dopravní a další parametry celého tohoto území. „Je neskutečně rozsáhlé a dlouhé,“ zdůraznil náměstek.

Jeho středobodem je Chebský most, na který navazuje stávající terminál dolního nádraží a plochy patřící společnosti Lordship. Díky schválenému materiálu má podle Vaňka město jasná pravidla toho, jak se bude toto území nadále rozvíjet. „Investorům můžeme nabídnout prostory k využití. Máme tak jasně danou koncepci na dalších minimálně třicet let,“ vyzdvihl náměstek důležitost dokumentu.

Právě umístění dopravního terminálu je jedním z nejzásadnějších bodů studie. „Po velmi dlouhých diskuzích a zvažování všech pro a proti bylo nakonec rozhodnuto, že bude na dolním nádraží,“ konstatoval Vaněk. Původní studie přitom počítaly s tím, že terminál vznikne u Městské tržnice.

Další plány na dopravní terminál v Karlových Varech padly. Zatím

„Vedení města ovšem považuje lokalitu u tržnice za natolik cennou, že by bylo škoda zatížit ji dopravním terminálem. Dá se využít úplně jinak. Je tam možnost udělat až dvě patra podzemního parkoviště. To se týká lokality současného parkoviště ve Varšavské ulici. Nad ním pak mohou vyrůst například bytové či administrativní domy s případným obchodním partnerem,“ naznačil možnou budoucnost lokality náměstek.

Ten je připravený i na kritiky, kteří mohou poukazovat na fakt, že je v Karlových Varech administrativních prostor dost. „Město se ale bude velice silně rozvíjet po dopravním propojení s Prahou a po rozšíření letiště. Budeme potřebovat obchodní partery, budeme potřebovat administrativní budovy. Předpokládáme, že nastane velký boom města, a my na něj musíme být připravení,“ doplnil Vaněk.

Řidičům se otevřel nový úsek dálnice D6 u Krupé, hotová bude v roce 2028

I když dopravní terminál u Městské tržnice zanikne, o možnost dojet k ní autobusem Karlovaráci nepřijdou. Všechny autobusy MHD budou kolem tržnice projíždět a zastavovat v horní části lokality.

zpět na článek