iDNES.cz

Historická auta oslnila Kynžvart, nejstarší veterán ale kvůli dešti chyběl

  10:14
Na pět desítek historických automobilů bylo k vidění od čtvrtka až do neděle v Karlovarském a Plzeňském kraji. Konal se už 22. ročník Karlovarské Veteran Rallye. Tradiční základnou pro řidiče byl pivovar v Chodové Plané, odkud vyráželi do okolí.

Vidět je tak mohli lázeňští hosté v Karlových Varech nebo Jáchymově, další zastávka byla v legendární jízdárně ve Světcích u Tachova, kolona se zastavila také na několika místech v Plzni. Součástí nedělního programu byla návštěva zámku Kynžvart a vyhodnocení celé akce v Chodové Plané.

A před zámkem parkovala auta nejslavnějších značek. Nechybělo Buggati 49 z roku 1932, na kterém bylo vidět, že i ve své době to byl exkluzivní vůz, nádherná podívaná byla na anglický Daimler nebo Buick Roadmaster. Nechyběly ani značky jako Tatra, Škoda, Aero či Mercedes nebo Peugeot.

Součástí nedělního programu 22. ročníku Karlovarské Veteran Rallye byla návštěva zámku Kynžvart. (4. srpna 2024)

Pozorní návštěvníci v Kynžvartu zjistili, že ne všechny vozy jsou tady k vidění. „Chybí tady například nejstarší přihlášený vůz, nemohl by jet v dešti, není na to dělaný. A také účastníci z větší dálky už museli vyrazit domu,“ poznamenal Zdeněk Hodina, jeden z pořadatelů.

Na svých cestách regionem museli účastníci plnit nejrůznější úkoly. Většina se týkala řidičských dovedností. „Například najet mezi dvě branky a být přesně uprostřed. Nebo přesně zastavit na určeném místě, popojet o dvě otáčky kola a podobně. Jsou to soutěže zaměřené na řidičské dovednosti,“ vysvětlil Hodina.

Dražebník veteránů: kupující bývají v transu, na cenu pak nekoukají

Součástí je ale hlavně soutěž elegance. V ní porota hodnotí například dobové oblečení jednotlivých posádek. Pánové mají klobouky, dámy sukně a kloboučky, které mají dokreslit dobu, ve které daný automobil jezdil.

Největší výzva? Uhlídat malé děti

Většina účastníků sice byla z Česka, ale ve startovní listině byl i polský účastník, dvě posádky dorazily na Kynžvart ze Slovenska, nechyběl ani zástupce Německa. „My Varáci jsme tady bez aut, jsme pořadatelé, ale jinak jezdíme na soutěže zase k nim. Jsme taková parta nadšenců. Je to náš koníček a záliba. A jsme rádi, že ještě existuje někdo, kdo je ochotný své auto ukázat a neschovávat si ho doma,“ dodal Hodian.

A práce pořadatele na takové zastávce jako je Kynžvart není žádný med. Musí vystavená auta ohlídat před zvědavci. Lidé jsou podle nich většinou rozumní, horší je uhlídat nejmenší děti. O kynžvartské zastávce se vyjádřili jako o klidné, kdy se nic nedělo, i když lidí se přišlo podívat více než na plzeňské náměstí. „No ale tam zrovna lilo, takže každý se musel schovat,“ poznamenal další z pořadatelů.

Autor:
zpět na článek