„Lipoltovem jsem projížděl už dvakrát při cestě do Chebu. Ráno to šlo, zdržel jsem se tak deset minut, horší to bylo na zpáteční cestě. To se v Lipoltově potkaly hned tři kamiony. Jeden z nich přijel od Odravy, kam vůbec náklaďáky nesmí, na křižovatce se nemohl vytočit, během chvilky tady byla fronta, ve které jsem tvrdnul asi půl hodiny,“ postěžoval si pan Miroslav z Plzeňska. Se svou dodávkou tady jezdí pravidelně.
Situací se na místě hned první den uzavírky ve středu zabývali i dopravní policisté. Samotné značení objížďky je podle nich v pořádku, horší to ale je s respektováním dopravního značení.
Objížďka se totiž dala zkrátit po silničce spojující Odravu, ve které je i nájezd na dálnici D6, se sousedním Lipoltovem. Využívat ji mohla jen osobní auta, náklaďáky měly vjezd zakázán. Brzy ale museli zasáhnout policisté.
„Pozemní komunikace mezi Lipoltovem a Odravou je úplně uzavřená,“ uvedl policejní mluvčí Jan Bílek. „Jen během středy museli policisté řešit několik desítek přestupků řidičů, kteří nerespektovali dopravní značení (zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou nákladní automobily, pozn. red.), a způsobovali tak dopravní chaos,“ dodal.
Snad nejčastější výmluvou šoférů bylo, že je na úzkou silničku zavedly pokyny jejich navigace, to je ale nevyvinilo z nedodržování předpisů.
Ve čtvrtek ráno už dopravní policisté cestu přehradili a na zákaz vjezdu dohlížela hlídka. Na uzavřenou silnici mohou jen vozidla IZS a autobusy. Policisté se na zákaz vjezdu zaměří a budou tady působit i nadále.
Silnici na nápor připravovali už v předstihu
Uzavírka měla původně začít už 1. července, ale z administrativních důvodů se začátek posunul o deset dnů. Silničáři musí opravit most přes skluz od bezpečnostního přelivu vodní nádrže Jesenice.
„Na základě diagnostického průzkumu bylo zjištěno, že do mostní konstrukce shora zatéká. Lokálně dochází ke vzniku a rozvoji koroze ocelové výztuže a porušení krycí vrstvy betonu. Povrchové sanační vrstvy jsou ve značném rozsahu delaminované od podkladu,“ popsala stav opravovaného mostu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Kamila Zahálková.
Narovnávání serpentin u Bečova se protáhne, komplikace stavbu prodraží |
Úplná uzavírka mostu bude trvat do konce prázdnin, pak má být doprava vedena kyvadlově. Do provozu se má most podle původních plánů vrátit letos v říjnu.
Silnici III. třídy, po které objížďka vede, už správci silnice připravovali na nápor aut v loňském roce. „Zpevňovali jsme krajnice a v nejužších místech jsme připravili provizorní výhybny. Trasa pojme i kamionovou dopravu,“ řekl Lukáš Hnízdil, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic.
Podle zjištění redakce iDNES.cz z místa se však řidiči kamionů výhybny bojí používat. Těsně před začátkem uzavírky také specializovaná firma ořezala větve a stromy, které okolo silnice rostou.