Úprava téměř kilometrového úseku v těchto dnech vrcholí položením poslední vrstvy asfaltu. Zatím předběžně platí, že auta tudy opět projedou od 7. listopadu.
„Do tohoto data bude úsek fyzicky hotový. Zhotovitel stavby ovšem musí zažádat o předčasné užívání stavby,“ vysvětlil Lukáš Hnízdil, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karlovarského kraje. To je investorem stavby za 113 milionů korun bez DPH. Rozpočtovaná cena byla o téměř 30 milionů vyšší.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
„Na 800 metrů dlouhém úseku budeme v následujících dnech ještě instalovat svodidla a doplníme dopravní značení,“ přiblížila finální práce Kamila Zahálková, mluvčí ŘSD. Úprava nebezpečného úseku si vyžádala jeho úplnou uzavírku. Po dobu prací tak veškerá doprava z Karlových Varů do Plzeň mířila přes objízdnou trasu z Bochova do Toužimi.
Podle původního harmonogramu měli správci silnic a dálnic zprovoznit úsek už na sklonku července. Ukázalo se ale, že upravovaný skalní masiv není tak kompaktní, jak se původně podle výsledků geologického průzkumu předpokládalo.
Práce na něm ale ukázaly, že je částečně zvětralý, což komplikovalo založení opěrných zdí. Oproti původnímu plánu pak musel zhotovitel vybudovat jeden propustek navíc v místech, kde podle místních býval močál.
Narovnání serpentin u Bečova nad Teplou na Karlovarsku a rekonstrukce mostu přes bezpečnostní přeliv Jesenické přehrady u Chebu byly dvě dopravní uzavírky, které redakce letos o prázdninách sledovala.
23. srpna 2024 |