Cestu do Aše zkomplikují opravy, pracovat se bude na dvou příjezdových trasách

  16:24
Opravy kam oko dohlédne. Nadcházející měsíce budou pro motoristy v kraji zkouškou trpělivosti. Nejsložitější nejspíše bude cesta do Aše na Chebsku. Město bude bez větších problémů autem přístupné pouze z německé strany. Z té české čeká obě cesty náročná a hlavně dlouhá rekonstrukce.

ilustrační snímek | foto: Luděk Ovesný

Až do konce roku totiž potrvá oprava přibližně čtyřkilometrového úseku mezi okružní křižovatkou na Novém Žďáru a křižovatkou ulic Chebská a Okružní v Aši. Modernizace silnice se plánuje na etapy, přičemž průjezdná bude komunikace vždy v jednom jízdním pruhu. Průjezd automobilů bude řízen v případě potřeby zaměstnanci zhotovitele, aktuálně jsou na třech úsecích opravované trasy umístěny semafory.

Jde o investiční akci města Aš a Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje za téměř 140 milionů korun. Město zajistí vybudování chodníků, parkovacích zálivů, veřejného osvětlení a napojení křižovatek na místní komunikace.

Začátkem června započne rovněž oprava silničního obchvatu Aše v režii Ředitelství silnic a dálnic. Silnice I/64 se bude rekonstruovat ve čtyřech etapách, práce potrvají necelých pět měsíců. „Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic se má silnice začít opravovat ve směru od hraničního přechodu do Německa. Poslední etapou bude kruhový objezd na Novém Žďáru,“ uvedl mluvčí města Aše Milan Vrbata.

Začala oprava průtahu Aší, po dokončení bude bezpečnější pro řidiče i chodce

V pracovní době bude provoz řízen kyvadlově proškolenými pracovníky. „Poté, co pracovní den skončí a na silnici se pracovat přestane, bude provoz puštěn obousměrně nebo řízen semafory. Vždy bude záležet na konkrétní situaci a na tom, zda bude možné spuštění obousměrného provozu. Stavební práce budou tedy probíhat za částečné uzavírky bez využití objízdných tras,“ dodal. Silniční obchvat města Aše se stavěl v letech 2000 až 2001.

Práce na tomto úseku mají začít v pondělí 3. června. „Dle diagnostického průzkumu je nutné provést opravu vozovky, kde provedeme čištění krajnic a propustků, lokálně opravíme a pročistíme odvodnění silnice,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Kamila Zahálková.

Opravy mají podle jejího vyjádření přispět k prodloužení životnosti této komunikace. Její šířkové uspořádání zůstane po dokončení akce nezměněné.

„V obou případech se jedná o dlouhodobě plánované akce dvou různých investorů a město jejich načasování nemůže nijak ovlivnit,“ odpověděl mluvčí ašské radnice Milan Vrbata na dotaz, zda nebylo možné opravy naplánovat tak, aby se nedělaly současně.

Protáhne se i cesta z Varů do Plzně

S další komplikací se od sklonku května musejí vypořádat i motoristé na trase z Karlových Varů do Plzně, a to přímo v lázeňském městě. Ředitelství silnic a dálnic zde totiž upravuje necelý kilometr dlouhý průtah Doubím, který je součástí silnice I/20.

„V rámci opravy obnovíme asfaltové souvrství včetně podkladní a ochranné vrstvy, vyměníme zeminu v podloží, dále pročistíme či vyměníme poškozené uliční vpusti pro zajištění odvodnění pláně a povrchu vozovky. V celém úseku pak obnovíme dopravní značení,“ popsala další z akcí Zahálková.

Bez omezení bude tento úsek sjízdný na konci července. Tedy ve stejném termínu, kdy chtějí správci komunikací zprovoznit upravené serpentiny nad Bečovem nad Teplou. Nebezpečný úsek plný zrádných zatáček prochází zásadní proměnou, která už od března komplikuje dopravu směrem na Plzeň. Proto byl při výběru dodavatele stavby jedním z rozhodujících kritérií čas.

Od března jsou neprůjezdné serpentiny v Bečově na silnici I/20 mezi Karlovými Vary a Plzní. Je zde úplně zastavený provoz a auta musí jezdit po objížďce. (březen 2024)

25. března 2024