Případ se týká omezení provozu na železniční trati, které bylo nutné při výstavbě obchvatu. „Obvinění měli zamlčet v rozporu s uzavřenými smlouvami skutečnost, že náklady spojené s omezením provozu, tedy výlukami a pomalou jízdou, byly podstatně nižší, než bylo předem stanoveno,“ uvedl policejní mluvčí Jakub Kopřiva.
Vyhlašovateli výběrového řízení, Krajské správě a údržbě silnic Karlovarského kraje však podle Kopřivy obvinění fakturovali náklady v původní výši. „V případě prokázání viny jim hrozí až desetiletý trest odnětí svobody,“ doplnil mluvčí.
Podle Jiřího Šlachty, ředitele Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje, měl investor Správě železnic za celou dobu stavby obchvatu Mariánských Lázní zaplatit za omezení provozu 24 milionů korun. Situace se ovšem radikálně změnila poté, co v inkriminovaném úseku stavby železničního mostu vykolejil vlak.
U Mariánských Lázní vykolejil nákladní vlak, trať bude uzavřena několik dní |
„Od toho okamžiku totiž nebyla výluka způsobená stavbou, ale likvidací následků havárie,“ vysvětlil Šlachta. Zhotovitel podle něj v té době údajně Správu železnic informoval o tom, že nebude vyplácet peníze za omezení provozu. „Krajské správě a údržbě silnic je však vyfakturoval v plné výši,“ vysvětlil mechanismus podvodu, na jehož konci je takřka čtrnáctimilionová škoda Šlachta. „K náhradě této škody se připojíme,“ uvedl Jan Bureš, krajský zastupitel pověřený rezortem dopravy.
Z dotace na obchvat Mariánských Lázní má kraj vracet miliony. Bude se bránit |
K tomuto právnímu kroku však podle Jiřího Šlachty může dojít až v okamžiku, kdy se správa a údržba silnic seznámí se spisovým materiálem. „O součinnost při řešení případu jsme byli policií požádáni na přelomu roku. Zatím ale nemáme v ruce žádné oficiální vyjádření,“ dodal ředitel Krajské správy a údržby silnic Karlovarského kraje.
28. července 2019 |