Uzavírka působila řidičům komplikace hlavně zpočátku, protože následovala v dubnu jen týden po uzavření poloviny rekonstruované křižovatky Mileta. Rozsáhlá stavební akce tam potrvá dva a půl roku, rozkopané jsou však i další ulice ve městě.
Řidiči se tak museli naučit jezdit po alternativních trasách, jenže právě Pražský most patří k těm velmi frekventovaným. Platila tam dopravní omezení, po polovině mostu směli procházet pěší a projet MHD i záchranné složky. Mnozí to porušovali.
„Během uzavírky Pražského mostu strážníci odhalili přes 790 porušení zákazu vjezdu, z čehož v přestupkovém řízení na místě udělili téměř 780 pokut v celkové výši 390 tisíc korun. Nutno konstatovat, že v prvním týdnu jsme občany na místě v drtivé většině jen informovali a řešili přestupky domluvou. Díky plošné mediální propagaci a dopravnímu značení se podařilo bez větších problémů situaci v centru města zvládnout,“ uvedl ředitel Městské policie Hradec Králové Martin Žďárský a děkoval ukázněným řidičům.
Řidičů zaskočených uzavírkou mostu si na místě tehdy všiml i redaktor MF DNES. Třebaže z Mostecké ulice i Gočárovy třídy lemovaly oba vjezdy na most nepřehlédnutelné cedule se zákazem, během deseti minut je přehlédlo skoro třicet řidičů, dvojnásobek aut se potom před mostem otáčel. Další řidiči zmatkovali a v navigaci narychlo hledali únikovou cestu.
9. dubna 2024 |
„Těsně přede mnou jel autobus a já si zákazových značek nestačila všimnout. Mrzí mě to a zpátky už určitě pojedu jinou cestou,“ omlouvala se asi třicetiletá žena, která tehdy zaparkovala na nábřeží hned za zavřeným mostem.
„Ohrozil jsem někoho? Ne! Tak o nic nejde. Stejně tu nikdo nepracuje,“ shazoval vinu na stavbaře šofér dodávky rozvážkové firmy PPL, který před zavřeným mostem naopak přidal plyn, ale hned na Gočárově třídě prudce brzdil a zastavil na okraji silnice. Brzy ráno tu sice úřadovala hlídka policie a řidiči byli spořádaní, ale hned po jejím odjezdu, jako by značky přestaly existovat.
Jeden most ročně
Město a Technické služby každý rok zvládnou rozsáhlejší údržbu u jednoho mostu. Na Pražský most vynaložily více než šest milionů korun bez započtení daně. Práce na památce probíhaly po etapách.
„Zhotovitel pracoval vždy na jedné polovině mostu. Stavbaři obnovili antikorozní ochranu celého historického mostu, opravili mostní závěry a chodníky, instalovali také ochranné sítě proti hnízdění ptáků,“ říká ředitel Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil.
Pražský most čeká ještě jedna uzavírka, ale jen krátkodobá. Už 18. srpna po něm od 6 do 18 hodin povede trasa mezinárodního triatlonového závodu Ironman 70.3, který se v Hradci Králové koná poprvé.