iDNES.cz

Za pár jízd strhnou stokoruny, diví se lidé v MHD. Banka přiznala chybu terminálů

  10:20
Překvapení jsou v posledních týdnech cestující MHD v Hradci Králové, kteří za jízdenku zaplatili bankovní kartou. Z účtu se jim strhla vyšší suma, než kolik stojí jízdné. Dopravce i banka, která terminály provozuje, problém řeší. Podle nich jde o kumulovanou platbu za několik jízd.

Odbavovací terminál v hradecké MHD | foto: DP HK

Dopravní podnik města Hradce Králové kvůli platbám kartami v těchto dnech řeší jednu stížnost za druhou. Lidé se podivují nad tím, proč se jim z účtu strhla částka někdy i v řádu stokorun.

„Včera večer mi přišlo oznámení, že mi stáhli 650 korun z účtu. MHD jezdím sporadicky a vždy platím kartou. Naposledy minulý týden jednu jízdu, tak to nechápu,“ sdílel na facebookové skupině Hradce Králové uživatel Adam Vostrovsky.

„Mě včera strhli 300 korun,“ přidala Iveta Hamplová.

Dopravce tvrdí, že chyba je na straně banky ČSOB, která pro odbavovací systém poskytuje službu platebních terminálů. Společnost dala na svůj web v sobotu krátké upozornění, že se na odstranění závady pracuje.

„Banka nám sdělila, že garantuje narovnání veškerých chyb v co nejkratším čase,“ uvedl dopravní podnik na webu.

17. ledna 2024

Na podivné platby upozornil také bývalý náměstek primátora Martin Hanousek (Zelení). Podle něj se dopravní podnik potýká s problémy odbavovacího systému dlouhodobě.

„Měl jsem jízdy za 95 korun a strženo platbou bylo 327 korun, tak mne okradli o 232 korun. Ten odbavovací systém je zmetek,“ uvedl Hanousek.

„V tuto chvíli vše nasvědčuje tomu, že došlo ke zpoždění strhávání plateb v řádu měsíců a nyní ho banka realizuje kumulovaně,“ sdělil ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham.

Chybu přiznala i sama ČSOB. K výpadku služby podle ní proběhlo u subdodavatele. Aktuálně už by měla být chyba opravená.

„V případě potřeby ověřit správnost kumulované platby nás kontaktujte na elektronické adrese akceptacekaret@csob.cz. Aktuálně pracujeme na opatřeních, aby se do budoucna situace neopakovala. Tato opatření budou implementována v nejbližších dnech. Situace nás velmi mrzí a za vzniklé komplikace se všem klientům velice omlouváme,“ uvedla banka ve svém vyjádření.

Za potíže se omluvil i dopravní podnik, podle kterého není důvod platební karty v autobusech a trolejbusech nepoužívat. Placení podle něj i nadále funguje. „Nicméně aktuálně nese výše zmíněné přechodné problémy subdodavatele ČSOB,“ upozornil podnik.

Autor:
zpět na článek