Nástupiště jsou příliš úzká, chybí bezbariérové přístupy. Když prší nebo sněží, cestující se uchylují do zastaralého přístřešku, který se nachází mimo prostory nástupiště. A bezpečnosti provozu nepomáhá ani délka přechodu pro chodce, jež vede přes celé nádraží.
Ze tří současných nástupišť se stanou dvě, protilehlé parkoviště bude přístupnější, své dispozice změní i křižovatka u nádraží. Starou čekárnu nahradí nová, na nástupištích vyrostou prosklené přístřešky s informačními terminály. Místo nevyužívaného centrálního prostoru bude park. Součástí projektu jsou také nové veřejné toalety.
„Nyní již máme vybraného dodavatele stavby, kterým je společnost Metrostav DIZ. A s novým rokem tak mohou začít práce na realizaci. Smluvní náklady jsou zhruba 27 milionů korun,“ informoval investiční referent města Jakub Derynk s tím, že necelých 19 milionů poskytne Evropská unie na dotacích.
Zastávky čeká stěhování
V průběhu stavebních prací se přesunou autobusové zastávky na náhradní místo, město momentálně zvažuje několik variant. Mezi nimi například ulici Zámeckou.
„Konkrétní a konečné rozhodnutí však padne až při přípravě dopravního opatření, což bude mít na starosti zhotovitel stavby,“ doplnil Derynk. Věří, že výsledná podoba nádraží bude stát za dočasná dopravní omezení a komplikace spojené se stavbou.
„V roce 2018 jsme zahájili projektovou přípravu a po náročném výběru projektanta jsme oslovili odborníky Martinu Hřebřinovou, autorku dopravní části stavby, a architekta Stanislava Kopeckého, který navrhl doprovodné stavby a úpravy veřejného prostranství,“ prozradil Derynk. Na přípravných pracích se podíleli také zástupci KORIDu, koordinátora dopravy v Libereckém kraji.