„Nejvýznamnějším důvodem zdržení je kolize umisťovaných stavebních objektů s umístěním stávajících inženýrských sítí, které se po odkrytí povrchu nalézaly jinde, než předpokládala projektová dokumentace,“ vysvětluje příčiny zdržení tisková mluvčí Liberce Jana Kodymová.
Práce zde budou nyní pokračovat, dokud to počasí dovolí. „Ještě by mělo proběhnout vybetonování konstrukce lunety schodiště, na jaro potom pravděpodobně zůstane dokončení schodiště, konstrukce bezbariérové rampy a oprava chodníku se zastávkou v ulici 28. října,“ upřesňuje mluvčí.
Ohrazený koridor
Přes zimu budou lidé podchodem chodit ve vyhrazeném provizorním koridoru a dále po trase budoucí bezbariérové rampy. Průchod místem bude i přes některé nedokončené konstrukce podle městského odboru dotací a strategického rozvoje bezpečný.
„Vytvoří se ohrazený koridor se zhutněným, neklouzavým povrchem a dostatečným osvětlením. Až to počasí dovolí, bude pohyb pěších převedený zpět do původní obchozí trasy, aby práce v podchodu mohly pokračovat,“ předesílá Jana Kodymová návrat k dosavadní variantě, kdy chodí lidé kolem kruhového objezdu a dále po silnici.
Nový propustek by měl být více než dvojnásobně široký, vyšší, osvětlený, a tím pádem i bezpečnější než ten původní. Na jeho stavbě se podílejí kromě Liberce také Liberecký kraj a Správa železnic (SŽ). Akce měla vyjít na zhruba 63 milionů korun, po jejím dokončení ale proběhne podle mluvčí SŽ Nely Eberl Friebové ještě celkové vyčíslení nákladů. Oproti původnímu projektu se měnily především zmíněné trasy inženýrských sítí.
„Vytvoříme bezpečné místo pro školáky i obyvatele. Při otevření si připravíme milé překvapení, na kterém se podíleli spisovatelé a básníci spojení s Libercem. Bude to dárek pro naše gymnazisty a školáky,“ nastínil již dříve ke vzhledu podchodu Jiří Janďourek, náměstek primátora pro architekturu a veřejný prostor.