Tyto úpravy neprovádí ani neplatí Povodí Odry. Jak uvedla mluvčí hospodářů vodních toků v regionu Šárka Vlčková, investorem je ostravský magistrát, přičemž práce mají zajistit propojení nové části univerzity s řekou s následnou úpravou Havlíčkova nábřeží mezi mosty na Karolině a tramvajovým mostem na trati vedoucí z centra města na Hranečník.
„Samozřejmě akce byla s Povodím Odry kladně projednána,“ konstatovala mluvčí Vlčková.
Mluvčí ostravského magistrátu Gabriela Pokorná upřesnila, že jde o druhou etapu prací na zklidnění tohoto prostoru za Černou loukou. „První etapou byla stavba schodiště a úpravy svahu pod novým univerzitním kampusem na přelomu let 2021 a 2022,“ uvedla mluvčí Pokorná.
Dodala, že následovat budou práce přímo na Havlíčkově nábřeží až po hradní lávku a vjezd na Černou louku.
Cílem tak podle magistrátní mluvčí zůstává přeměna ještě před několika lety zanedbané lokality v atraktivní a vyhledávaný prostor. „V souvislosti s tím bude snížena rychlost na Havlíčkově nábřeží na třicet kilometrů v hodině,“ doplnila mluvčí Pokorná.
Obě etapy budou trvat do příštího podzimu s náklady takřka 32 milionů korun. Práce na levém břehu Ostravice mají skončit letos v říjnu, nábřežní silnice se pak promění příští rok přibližně od března do září.
Proměna nyní čeká levé nábřeží Ostravice od mostu ke Karolině až po tramvajový most v centru Ostravy.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz