Na několika metrech si tak kolemjdoucí u Husova sadu hned třikrát přečte „Komunikace uzavřena“ a narazí na tři značky zákazu vstupu chodcům a jednu značku zákaz vjezdu.
Podobných míst, kde je příliš mnoho dopravních značek na krátkém úseku, v kraji nenajdeme pouze tam, kde se něco opravuje. Občas je „přeznačkováno“ i na běžných silnicích. Podle odborníků to není dobrá situace.
„Velké množství značek rychle za sebou není ideální. Řidiči je pak nejsou schopni vnímat. V Česku je to poměrně rozšířený nešvar,“ uvedl Igor Sirota, mluvčí ÚAMK. Právě centrální automotoklub začal na situaci upozorňovat jako první.
Problému si všímají například i instruktoři autoškol. „Například v Ostravě v Hlučínské ulici, v úseku mezi Křížením Koksárenskou po křižovatku s ulicemi Palackého, Na Náhonu a Hlučínskou je na 132 metrech celkem jedenáct značek,“ popsal instruktor jedné z ostravských autoškol. „Na čtyřech sloupech po sobě jsou vždy dvě značky, hlavní a dodatková. Začíná to hned na začátku chodníku a končí přechodem. Všechny mají opodstatnění, ale nelze je na tak krátkém úseku navíc ještě v zatáčce vstřebat.“
Se stížnostmi na nevhodné značení se setkávají i dopravní policisté. „Podněty ke změnám, doplnění či umístění dopravního značení jsme obesíláni od občanů, úřadů či firem. Takovéto podněty vyhodnotíme a v případě, že zjistíme jejich důvodnost, zašleme upozornění kompetentnímu orgánu, což může být Krajský úřad magistrát či ŘSD, nebo je projednáme s příslušným orgánem v rámci společných jednání,“ přiblížila policejní mluvčí Pavla Jiroušková.
Podle Igora Siroty z ÚAMK mají přemnožené značky i ekonomický dopad. „Když si vezmeme, kolik stojí taková značka či její umístění a další věci okolo, dostaneme se na celkové náklady v rámci milionů korun. Takže to má prakticky dopad i na naše kapsy,“ podotkl Sirota.