„V novém letovém řádu plánuje letiště obsluhovat zhruba 30 destinací. O některých se ještě jedná a budou upřesněny, nově se bude létat například do Girony v Katalánsku,“ konstatoval náměstek hejtmana Radek Podstawka na tiskové konferenci věnované nové lince společnosti Ryanair.
Do Girony se bude létat od konce března. Spojení bude dostupné dvakrát týdně, ve středu a v neděli. Do Londýna, na letiště Stansted, chce stejný dopravce pokračovat třikrát týdně. Ryanair plánuje také nadále provozovat linku do Málagy, kam se bude z Ostravy od konce března létat v pondělí a pátek.
Ryanair počítá s 90 tisíci pasažéry
„V Ostravě letos plánujeme odbavit na 90 tisíc pasažérů,“ prozradila Alicja Wójcik-Gołębiowska, manažerka Ryanairu pro střední Evropu. „V současnosti operujeme z 94 základen v Evropě, v České republice jde o čtyři letiště. Vedle Ostravy létáme z Prahy, Brna a Pardubic.“
Do budoucna by chtěla známá nízkonákladová společnost svou pozici v Ostravě ještě posílit. „Chceme přidat další trasy z Ostravy, zdejší letiště je podle našich informací zajímavé i pro obyvatele přilehlé části Polska,“ konstatovala zástupkyně Ryanairu.
Mošnovské letiště bylo v plusu, poosmé v historii odbavilo nad 300 tisíc pasažérů![]() |
Konkrétní ale být nechtěla. Ani co se možného zabázování letadel Ryanairu týče. „Máme plány na další rozvoj, ty jsou ale zatím omezeny opožděním letadel boeing. Ve střední a východní Evropě chceme naši flotilu zdvojnásobit, proto zvažujeme všechny možnosti,“ doplnila Wójcik-Gołębiowska.
Zabázování letadla, tedy jeho trvalé umístění na letišti, je pro dané místo ekonomickým přínosem, vedle jiného to znamená investici zhruba 100 milionů dolarů na každé letadlo a vytváří okolo 30 pracovních míst.
Pro LOT je klíčová linka do Varšavy
Druhým nejdůležitějším leteckým přepravcem na mošnovském letišti je společnost LOT. Spojení s Varšavou, které nabízí návazné lety do více než 90 destinací po celém světě, zůstává stejné jako v loňském roce, přesouvaly se jen některé konkrétní lety. Tato linka je klíčová pro cestující směřující na dálkové lety do Severní Ameriky či Asie.
Vedle pravidelných spojů budou dostupné i charterové lety, na které si lidé mohou koupit samostatné letenky, bez nutnosti nákupu zájezdu.
23. ledna 2024 |
Ostravské letiště loni dosáhlo rekordních výsledků. Odbavilo 493 tisíc cestujících, což znamenalo 44procentní nárůst oproti předchozímu roku. Výrazně vzrostl i objem nákladní dopravy, kdy letiště odbavilo více než 22 tisíc tun zboží, což bylo nejvíce v jeho historii.
Přestože letiště zažilo nejúspěšnější rok, v lednu náhle skončil generální ředitel Jaromír Radkovský, který letiště vedl necelých osm let. Moravskoslezský kraj, který letiště vlastní, jeho pokračování ve funkci nepodpořil, konkrétní důvody však neuvedl.