Tramvaje přestanou jezdit mezi zastávkami Dřevoprodej a Český dům. Výluky se dotknou linek číslo 1, 6 a 10, které budou vedeny odklonem přes Most Československé armády a Mírové náměstí.
Dopravu mezi Hrabůvkou a centrem zajistí náhradní autobusy, které budou pendlovat po Místecké ulici.
V podstatě platí, že se doprava mezi Hrabůvkou a centrem vrátí do časů, kdy ještě nebyla postavena trať po Místecké ulici, tramvaje do centra budou opět jezdit přes Vítkovice.
„Na linkách číslo 1, 6, 10 a ND1 budou platit výlukové jízdní řády vyvěšené na zastávkách. Cestující těchto linek, kteří nevystupují mezi zastávkami Dřevoprodej a Český dům, nemusí přestupovat,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová s tím, že doprava mezi nejlidnatějšími ostravskými sídlišti a centrem bude zajištěna autobusy a upravenými trasami tramvají.
Jedna z nejnáročnějších staveb ŘSD
Hlavní důvodem změn jsou opravy mostu na Rudné ulici přes Místeckou, které zasáhnou nejen tramvajovou, ale i automobilovou dopravu. Práce se uskuteční ve více etapách a potrvají do poloviny příštího roku.
Most na Rudné je podle zástupců Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve velmi špatném stavu. Kromě nosné konstrukce je nutné opravit i samotnou komunikaci pod ním.
„Jedná se o jednu z technicky nejnáročnějších staveb, jakou kdy ŘSD realizovalo. Omezení budou nejen na mostě samotném, ale také na Místecké ulici pod ním. Řidiči se musejí připravit na dopravní komplikace po dobu několika měsíců,“ upozornil mostní technik ŘSD Pavel Stanovský.
Tramvaje budou mít kvůli opravám výluky v několika etapách, ta první potrvá do 28. března. Pak se tramvaje vrátí na své původní trasy. Na opravy mostu na Rudné ulici ale bude muset DPO reagovat vícekrát, další termíny upřesní podle postupu prací.
Už od května pak čekají ostravskou veřejnou dopravu největší změny za poslední desetiletí. Ty bude mít na svědomí rekonstrukce dopravního uzlu Náměstí Republiky a přilehlých Frýdlantských mostů.
Ostravskou dopravu čeká nejtěžší rok v historii. MHD promění četné výluky![]() |
Podle plánů města vznikne na Náměstí Republiky zcela nový dopravní uzel. Stávající tramvajová křižovatka bude přestavěna, modernizována bude jak technická infrastruktura, tak přilehlé zastávky.
Po dobu rekonstrukce bude provoz na této důležité dopravní křižovatce přerušen a tramvaje budou jezdit po objízdných trasách. Dopravní podnik počítá po dobu rekonstrukce s rozdělením tramvajové sítě na dva hlavní okruhy.
První má zajišťovat spojení mezi Porubou, centrem města a Hrabůvkou, druhý propojí oblast hlavního nádraží a Hranečníku. Úsek mezi těmito dvěma částmi bude obsluhován náhradní autobusovou dopravou přes Frýdlantské mosty.
„I podle našich nejzkušenějších pracovníků tady minimálně od roku 1990 takový dopad stavebních prací nejen na MHD, ale i na dopravu jako takovou nebyl,“ komentoval plánované změny generální ředitel DPO Daniel Morys.
Dopravní podnik proto doporučuje cestujícím sledovat aktuální výlukové jízdní řády a s cestami počítat s předstihem.

Oprava mostu na Rudné ulici a nad Místeckou ulicí ovlivní každodenně tisíce řidičů i cestujících v MHD v Ostravě.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz