Na rozdíl od ostatních se horský autobus vystavení hned nedočkal. „Vůz šel na renovaci k Vlastimilu Urbánkovi z Nákla u Olomouce. Po odstranění vnějších plechů byl zjištěn neutěšený stav skeletu, autobus zřejmě v minulosti prodělal velkou nehodu,“ popsal Radomír Smolka z Tatra Trucks.
Obnova autobusu se protáhla na tři roky a v expozici jej zatím nahrazoval stejný typ zapůjčený z Technického muzea v Brně.
„Mnoho dílů karoserie bylo vyrobeno zcela nově a v maximální míře se ctil dobový postup a provedení spojů. Vnější plechy se tak nýtovaly místo jednoduššího lepení či bodování,“ přiblížil Smolka.
Pohon byl v dobrém stavu, a tak je autobus po renovaci pojízdný. „Třešinkou na dortu je interiér. Všechny sedačky se vyráběly znovu, protože se žádná nedochovala,“ dodal Smolka.
Spolu s autobusem si místa v expozici vystřídalo i několik dalších vozů, k vidění jsou rovněž renovované Tatry 138 a 148.