Modernizace trati z Brna do Přerova zrychlí vlaky, hotovo má být v roce 2028 - regiony.impuls.cz

Modernizace trati z Brna do Přerova zrychlí vlaky, hotovo má být v roce 2028

  10:32,  aktualizováno  10:32
Modernizace první části trati z Brna do Přerova začne už na jaře. Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti Strabag Rail, Eurovia CZ a Porr. Stavba by měla začít letos v květnu, hotovo má být za tři roky. Na přibližně desetikilometrovém úseku přibude druhá kolej, vlaky tu zrychlí ze 100 na 200 kilometrů v hodině.

Vizualizace modernizované trati Kojetín - Nezamyslice | foto: Správa železnic

Důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej. Vlaky zrychlí na 200 kilometrů za hodinu. Dosud byla maximální povolená rychlost pouze 100 kilometrů za hodinu. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028.

Rekonstruovaný úsek měří necelých deset kilometrů, díky přeložkám se mírně zkrátí. „Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel. Stavbaři vybudují osm nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů,“ sdělila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová.

Na trase se budou nacházet dvě zastávky – Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou. Druhá jmenovaná nahradí stejnojmennou stanici, navíc v ní vznikne autobusový terminál.

Obě zastávky nabídnou pohodlný nástup do vlaků i bezbariérový přístup na nástupiště. Součástí jejich vybavení budou kromě přehledného orientačního a informačního systému také stání pro auta a cyklostojany.

Modernizace zvýší bezpečnost, zmizí přejezdy

Přejezd z jedné koleje na druhou bude možný v nové odbočce umístěné v polovině modernizovaného úseku.

Modernizace trati výrazně zvýší bezpečnost silniční dopravy. Budou totiž zrušeny oba stávající železniční přejezdy. „V Němčicích zanikne díky přeložení trati do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace,“ vysvětlila Friebová. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy.

Rozloučení ikonických lokomotiv. Kvůli ETCS už na koridory nevyjedou

U obcích podél trati se postaví protihlukové stěny v délce téměř 2 900 metrů. V rámci stavby se dále posune styk střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic před Přerov. Na trati se nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.

Stavba by měla začít v květnu, hotovo bude podle plánu na konci roku 2028. V současnosti už probíhá archeologický průzkum a kácení dřevin v místě plánovaných přeložek.