Důležitá spojnice jižní a střední Moravy díky ní získá druhou kolej. Vlaky zrychlí na 200 kilometrů za hodinu. Dosud byla maximální povolená rychlost pouze 100 kilometrů za hodinu. Dokončení se plánuje v závěru roku 2028.
Rekonstruovaný úsek měří necelých deset kilometrů, díky přeložkám se mírně zkrátí. „Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel. Stavbaři vybudují osm nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů,“ sdělila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová.
Na trase se budou nacházet dvě zastávky – Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou. Druhá jmenovaná nahradí stejnojmennou stanici, navíc v ní vznikne autobusový terminál.
Obě zastávky nabídnou pohodlný nástup do vlaků i bezbariérový přístup na nástupiště. Součástí jejich vybavení budou kromě přehledného orientačního a informačního systému také stání pro auta a cyklostojany.
Modernizace zvýší bezpečnost, zmizí přejezdy
Přejezd z jedné koleje na druhou bude možný v nové odbočce umístěné v polovině modernizovaného úseku.
Modernizace trati výrazně zvýší bezpečnost silniční dopravy. Budou totiž zrušeny oba stávající železniční přejezdy. „V Němčicích zanikne díky přeložení trati do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace,“ vysvětlila Friebová. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy.
Rozloučení ikonických lokomotiv. Kvůli ETCS už na koridory nevyjedou![]() |
U obcích podél trati se postaví protihlukové stěny v délce téměř 2 900 metrů. V rámci stavby se dále posune styk střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic před Přerov. Na trati se nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.
Stavba by měla začít v květnu, hotovo bude podle plánu na konci roku 2028. V současnosti už probíhá archeologický průzkum a kácení dřevin v místě plánovaných přeložek.