„Po vzájemné dohodě jsme dospěli k závěru, že nastal vhodný čas k ukončení spolupráce,“ sdělil ředitel Moravského divadla David Gerneš.
„S panem ředitelem se neshodneme na budoucnosti operního souboru a budoucím směřování divadla, což je přirozené a v pořádku. Olomouc budu vždy považovat za svou výraznou startovní čáru a toto období bude mít v mém srdci speciální místo,“ uvedla Kos Loulová ke svému odchodu.
„Ode mě a mého týmu to vyžadovalo značnou odvahu a víru ve vlastní schopnosti. Přesto jsem přesvědčena, že spolupráce s Moravským divadlem byla krokem správným směrem,“ doplnila ke svému působení na olomoucké operní scéně.
Kos Loulová nastoupila do vedení operního souboru Moravského divadla v roce 2022 a výrazně se zasloužila o zapojení mladých a začínajících umělců různých profesí, jako jsou dirigenti, pěvci, režiséři či výtvarníci, do tvorby inscenací.
Na pozici uměleckého šéfa souboru opery a operety je nyní vypsané otevřené výběrové řízení.
Nejmladší šéfka divadelní opery v Evropě
Veronika Kos Loulová vystudovala obor operní režie na Hudební fakultě Akademie múzických umění a obor alternativního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Ve své diplomové práci se věnovala opernímu herectví, které také následně vyučovala na konzervatoři Jana Deyla v Praze.
Je zakladatelkou a uměleckou ředitelkou RUN OPERUN a toto třicetičlenné umělecké uskupení od roku 2015 vede. S uměleckým kolektivem se zaměřuje na popularizaci žánru opery, na kontě má režii a koordinaci desítek projektů.
Mezi ně patří například open air představení, na nichž se pravidelně scházelo přes tisíc diváků, jako byly Kouzelná flétna, Rusalka na Stalinu, La Traviata a další. Společně s režisérem Jiřím Havelkou napsala a zrežírovala autorskou operu Zabijačka, kterou objednala vláda České republiky a která zakončila české předsednictví v Radě Evropské unie.
Nástupem do Moravského divadla Olomouc se stala nejmladší šéfkou opery v Evropě, což bylo jedním z důvodů pro její zařazení do prestižního žebříčku 30 pod 30 časopisu Forbes.