Trasu stejně jako před výlukou obsluhují linky 1, 4 a 6. Firmy pracovaly na úsecích od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice a také v prostoru od křižovatky ulic Hraniční a Brněnská po tramvajovou smyčku.
„Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice ve směru na konečnou a Nová Ulice. Cestování je nyní rychlejší a plynulejší,“ řekl předseda představenstva olomouckého dopravního podniku Jaroslav Michalík.
„Nová infrastruktura má vliv i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality,“ doplnil.
Zelený koberec kolem trati vysadí zahradníci na jaře. „V dubnu proběhne na trati Brněnská–Hraniční výsadba rozchodníků, čeká nás ještě třítýdenní výluka,“ sdělil investiční náměstek olomouckého primátor Miloslav Tichý (ANO).
Upraví se přechod na Havlíčkově ulici
„Výluku využijeme také pro úpravu přechodu v ulici Havlíčkova pod lávkou mezi parky, kde doplníme ostrůvek, a přechodu v Krapkově ulici hned vedle,“ vysvětlil.
Práce trvaly od léta. „Nejnáročnější byl přesun stovek tun materiálu počínaje odtěžováním neúnosných konstrukčních vrstev přes návoz nových ze štěrkodrtí až po realizaci nového tramvajového svršku,“ popsal člen představenstva dopravce pověřený řízením technického úseku Petr Kocourek.
Podle původních odhadů měla trať otevřít ještě před koncem minulého roku, ale administrativní průtahy na začátku stavby způsobily posun zahájení modernizace a v průběhu prací se navíc objevily problémy s podložím, které bylo nutné zpevnit.
Trať teď umožňuje jízdu nad 50 kilometrů v hodině. Náklady přesáhly 225 milionů korun, zhruba 80 procent pokryly evropské a státní dotace.