Aktuálně uzavřený úsek je od Studentské až ke křižovatce s Karlovarskou ulicí. Tady jsou auta do 3,5 tuny a autobusy obousměrně převedeny jen do pásu určenému pro jízdu ven z Plzně.
„Řidiči ostatních vozidel musejí využít objízdné trasy ulicemi Studentská a Karlovarská. Toto řešení by mělo vést k co možná nejmenšímu omezení provozu a nejmenšímu ovlivnění plynulosti,“ vysvětlil Adam Koloušek z Ředitelství silnic a dálnic.
Takhle by omezení měla být do 9. července. Rekonstrukci čeká celý více než tříkilometrový úsek od železniční zastávky Plzeň-Bolevec ke křižovatce s Karlovarskou ulicí. Právě u Karlovarské začali v úterý po ránu stavbaři s frézováním asfaltu.
Změněné dopravní značení zaskočilo řadu řidičů jedoucích od Třemošné do centra Plzně. V křižovatce se Studentskou ulicí někteří přejížděli do protisměrného pásu na poslední chvíli, několik řidičů pokračovalo dál zavřenou silnicí.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Možná je zmátlo i to, že už kolem deváté hodiny se z asfaltu odlepila podstatná část žlutých pásů, které je měly v křižovatce bezpečně navést do protisměru.
Ve směru do centra musejí řidiči aut počítat s tím, že autobusy mají provizorní zastávky přímo v jízdním pruhu. Křižovatky na trase jsou i nadále řízené semafory, řidiči si musejí na ně dát pozor.
Provizorní světelná signalizace ve směru do centra je přesunutá na sloupy po pravé straně silnice. Ve většině křižovatek v opravovaném úseku není možné odbočovat do sídliště přes tramvajové koleje.
Rekonstrukci vytížené výpadovky od Třemošné do centra Plzně je v režii stavebních firem Berger Bohemia a Eurovia za vysoutěženou cenu 71,7 milionu korun bez DPH. V loňském roce prošel stejnou rekonstrukcí opačný směr.
Řidiči uvázli ráno na výpadovce z Třemošné (3. 6. 2024)