„Jedná se o systém, který můžeme rozšiřovat o další moduly. Dokážeme detekovat průjezdy v podstatě čehokoli, můžeme ho rozšířit o další kamery a čidla,“ popsal Jaroslav Čech z plzeňské společnosti Suptel.
Od zahájení stavebních prací do spuštění měření uběhly zhruba dva měsíce, obvod zaplatil necelý milion korun.
Podle starosty centrálního městského obvodu Davida Procházky si radary vybrali sami místní v hlasování o projektech v participační části rozpočtu obvodu. „Potkalo se tu přání občanů s přáním naším i policie. Opakovaně jsem se setkával se stížnostmi na rychlost i průjezdy náklaďáků. Po rekonstrukci vozovky a výměně původní dlažby za asfaltový povrch se tu rychlost aut ještě zvýšila,“ řekl Procházka.
Lidé si opakovaně stěžovali i na policii na rychle jedoucí auta a průjezdy nákladních vozidel ulicí, kam auta vážící více než 7,5 tuny mají zakázaný vjezd.
Radary jako šikana řidičů. V Kolíně pokutují i nepatrné překročení rychlosti |
„Za dopravní službu policie úsekové měření kvituji, protože probíhá automaticky, neustále, 24 hodin denně. Hlavní je snížení rychlosti, jsou tu autobusové zastávky, přechody pro chodce, jezdí tu cyklisté. Policista tu nemůže být neustále. Většinou to funguje tak, že když řidiči vidí policistu, sníží rychlost, pokud policie odjede, vše se vrátí do původního stavu,“ uvedl vedoucího plzeňského dopravního inspektorátu policie Aleš Pavlík.
Další úsekové měření v Plzni znamená více práce pro strážníky, kteří systémem automaticky zasílaná data kontrolují a zachycené přestupky předávají dál k řešení správnímu orgánu. „Zvýšení bezpečnosti a zachránění byť jediného života za to určitě stojí,“ řekl velitel plzeňských strážníků Petr Nováček.
Zvláštností měřeného úseku je, že ve směru od Černic na Litice zůstal v kopci u domů i informační radar zobrazující aktuální rychlost aut.