„Jde o speciální loď, která je uzpůsobená pro stavbu mostů,“ sdělil iDNES.cz Vladimír Toman, majitel České lodní dopravy, která převoz zajišťuje.
Dnes převážená konstrukce měla podle Víta Němčice z firmy Metrostav TBR na délku 39 metrů a vážila 150 tun. Zamířila na smíchovskou stranu budoucího mostu. „Druhou konstrukci, která bude umístěna hned vedle, budeme zavážet příští týden,“ řekl.
Dodal, že další dvě konstrukce měřící 54 metrů a vážící 300 tun budou opět s pomocí speciálního plavidla převezeny zhruba za měsíc, protože pilíř blíže k Podolí se teprve bude příští týden betonovat.
Loď funguje na principu pontonů, které je možné rozložit na velkou plochu a navíc unesou o velmi těžká břemena. Po vybudování bednění dělníci začnou betonovat poslední části mostu. Stavba započala v září 2022, hotová má být na přelomu let 2025 a 2026.
Do Prahy připlula speciální loď pro stavbu Dvoreckého mostu |
Dokončené už jsou opěry na obou březích. Most bude mít celkem pět pilířů. Sloužit bude pouze MHD, pěším a cyklistům, ale přejet po něm budou moci i záchranáři.
V prostorech pod mostem se bude nacházet několik uměleckých děl, mimo jiné i instalace se 120 veřejnými světly z celého světa.
Stavba Prahu vyjde podle dřívějších informací na zhruba 1,1 miliardy korun.