Po Vltavě plula 150tunová konstrukce Dvoreckého mostu, vezla ji speciální loď

  5:00,  aktualizováno  14:48
Jedinečná loď vezla během dopoledne po Vltavě části konstrukce pro stavbu mostovky Dvoreckého mostu. Z montážní plochy u modřanského jezu vyrazila ráno, na staveniště jako první přivezla ocelovou konstrukci, která bude sloužit jako podpora pro bednění nosné části mostu.

„Jde o speciální loď, která je uzpůsobená pro stavbu mostů,“ sdělil iDNES.cz Vladimír Toman, majitel České lodní dopravy, která převoz zajišťuje.

Dnes převážená konstrukce měla podle Víta Němčice z firmy Metrostav TBR na délku 39 metrů a vážila 150 tun. Zamířila na smíchovskou stranu budoucího mostu. „Druhou konstrukci, která bude umístěna hned vedle, budeme zavážet příští týden,“ řekl.

Dodal, že další dvě konstrukce měřící 54 metrů a vážící 300 tun budou opět s pomocí speciálního plavidla převezeny zhruba za měsíc, protože pilíř blíže k Podolí se teprve bude příští týden betonovat.

Loď funguje na principu pontonů, které je možné rozložit na velkou plochu a navíc unesou o velmi těžká břemena. Po vybudování bednění dělníci začnou betonovat poslední části mostu. Stavba započala v září 2022, hotová má být na přelomu let 2025 a 2026.

Do Prahy připlula speciální loď pro stavbu Dvoreckého mostu

Dokončené už jsou opěry na obou březích. Most bude mít celkem pět pilířů. Sloužit bude pouze MHD, pěším a cyklistům, ale přejet po něm budou moci i záchranáři.

V prostorech pod mostem se bude nacházet několik uměleckých děl, mimo jiné i instalace se 120 veřejnými světly z celého světa.

Stavba Prahu vyjde podle dřívějších informací na zhruba 1,1 miliardy korun.

Autoři: ,