„V průběhu diagnostického průzkumu, který probíhal od března do května 2024, byla zjištěna otevřená trhlina v kritické pracovní spáře mezi dílci předepjatého nosníku v polovině rozpětí hlavního pole lávky v západní větvi,“ uvedla TSK na svém webu. Její mluvčí Barbora Lišková doplnila, že i proto je na západní části lávky omezená zatížitelnost na 120 kilogramů na metr čtvereční.
Důkladné zkoumání a statické výpočty navíc potvrdily, že se můstek nachází ve stavebním stupni VII, tedy havarijním, a proto je nutné bezodkladně provést kroky k zajištění bezpečnosti. Lávka spojuje park na vrchu Vítkov s parkem Krejcárek a vede po ní také cyklotrasa.
VIDEO: Tři koleje, lávky pro pěší i cyklisty. Takhle má vypadat most na Výtoni |
Práce na stavbě podpěr začaly 27. května, hotovo by mělo být do konce pátku. Během prací bylo nutné omezit dopravu, lávka vede přes rušnou silnici.
Podepření zůstane na místě do doby, než dojde ke zbourání nosné mostní konstrukce. Mezitím bude TSK situaci monitorovat.
„Současně probíhá zpracování projektové dokumentace pro 2. etapu oprav, která zajistí trvalé řešení a umožní obnovit plný provoz na lávce,“ doplnila Lišková.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz