Zúčastnilo se ho celkem 8 319 občanů s trvalým pobytem v Praze 7, tedy 27,4 procent všech voličů.
„V klíčové otázce, zda si občané přejí navýšit cenu ročního rezidentního parkování nad úroveň, kterou stanoví magistrát, se 35,3 procent hlasujících vyslovilo pro variantu ANO a 63,6 procent pro NE,“ uvedla radnice.
„O principu parkování se musíme jako sousedé sdílející stejné ulice dohodnout. A k tomu došlo. Jsme jediná městská část, která o problému parkování s občany otevřeně diskutovala, a jsem v tuto chvíli jediný starosta, který dostal opravdový mandát od voličů, jak na návrh magistrátu ohledně zdražení parkovného reagovat. Zdražit nechceme,“ říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě).
Zdražit zóny a část peněz rozdělit lidem bez aut. Praha 7 chce parkovací revoluci |
Zbylé dvě otázky, na které se radnice svých obyvatel ptala, jsou tím pádem bezpředmětné. Kromě názoru na samotné zdražení anketa obsahovala otázku, zda by případné prostředky vybrané za dražší parkování měly putovat k lidem, kteří neparkují v modrých zónách, což mělo sloužit jako nástroj k uvolnění přeplněných parkovacích míst. I v tomto případě se nicméně lidé postavili proti návrhu, a to v poměru 5498 hlasů ku 2191 hlasům.
Poslední otázka se týkala případné celkové ceny, kterou jsou lidé ročně ochotni platit. Zde měli rezidenti Prahy 7 jen tři možnosti, a sice 7 200, 8 400 a 9 600 korun. Nejnižší cenu z nabízených by volilo přes dva půl tisíce občanů z Prahy 7, prostřední pak pouhých 572 a nejvyšší 1436.
Důvodem stanovení tak vysokých částek jsou výsledky průzkumu, který radnice zadala, podle kterého až u takových cen lidé zváží, zda se svého auta nezbavit.
Částky případně měly zahrnovat část magistrátu i městské části. Parkovací novela totiž počítá s tím, že nově se poplatek za stání bude skládat ze dvou složek, kdy první jednotnou určí magistrát a druhou si budou samy moci určit městské části. V případě magistrátní části se mluví o dvojnásobku současné částky, tedy o 2 400 korunách.