Aby mohl být most bezpečně provozován, bylo nutné po ukončení stavebních prací provést zátěžové zkoušky celého severního mostu.
První se uskutečnily v noci z pátku na sobotu, ty další o den později. Testy probíhaly vždy od 20:00 do 4:35 hodin.
„Na Barrandovský most najedou nákladní vozy a vše otestují,“ vysvětlila v týdnu pražská Technická správa komunikací.
Během zatěžovací zkoušky se uzavřela severní části mostu, nájezdové rampy z Modřanské a sjezdové rampy na ulice K Barrandovu a Strakonickou.
Stejně tak zůstala i nadále uzavřena nájezdová rampa ze Strakonické na Barrandovský most. Doprava na mostě byla vedena po jižní polovině mostu. Ve směru na Brno od Smíchova vedla ve třech provizorních jízdních pruzích a ve směru z Jižní spojky na Smíchov v jednom provizorním jízdním pruhu.
Dále bylo v průběhu noci nezbytné uzavřít severní chodník pro pěší a cyklisty, kteří museli využít trasu přes chodník na jižním mostě stejně, jako tomu bylo ve 3. etapě. Stejný scénář jako v pátek probíhá i při zátěžových zkouškách v noci na neděli.
Oprava Barrandovského mostu končí. Po zátěžové zkoušce se otevře v celé šíři |
Samotné opětovné zprovoznění mostu v celé jeho délce se uskuteční v neděli odpoledne.
Barrandovský most je z roku 1983, denně ho přejede na 140 tisíc aut a je nejvytíženější komunikací v Praze.
Objízdné trasy během zátěžové zkoušky
|