Autem z magistrály na Václavák? Až za „koněm“. Stavba tratě přináší nová omezení

  11:00
Přípravné práce stavby tramvajové tratě na Václavském náměstí skončily a od pondělí jsou v této oblasti v platnosti již všechna omezení pro MHD, chodce i řidiče. Nově především není možné z magistrály odbočit klasicky před sochou sv. Václava z Wilsonovy ulice, ale až za ní z Mezibranské. V této polovině náměstí je pak automobilová doprava dočasně obousměrná.

Přípravné práce stavby tramvajové tratě na Václavském náměstí skončily a od pondělka jsou v této oblasti v platnosti již všechna omezení pro MHD, chodce i řidiče. (15. července 2024) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Po vjezdu na Václavské náměstí mohou automobily pokračovat ve směru do dolní části vlevo, v místě křížení s Opletalovou ulicí a ulicí Ve Smečkách je zřízen přejezd na pravou stranu, po které mohou řidiči pokračovat dále směrem ke křížení s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí,“ informuje mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková.

Do spodní části Václavského náměstí je potom z horní části možné dojet po přejezdu přes staveniště v prostoru křižovatky s Vodičkovou a Jindřišskou ulicí.

Startuje stavba tramvajové trati na Václaváku, denně sveze 30 tisíc lidí

Pro řidiče to tedy znamená další omezení v této oblasti. Už od konce června je před budovou Národního muzea zúžena magistrála. Vede totiž po střeše vestibulu stanice metra Muzeum, který DPP opravuje také. Po celou dobu rekonstrukce by ale měly být průjezdné alespoň dva jízdní pruhy, protože strop dělníci opravují postupně.

Obratiště v Jindřišské

Pouze částečné uzavírky v průběhu stavby tratě jsou důvodem, proč bude stavba trvat tři roky. „Stavbu by šlo za ideálních podmínek zrychlit, ale za cenu úplného uzavření magistrály i samotného Václavského náměstí, což si nemůžeme dovolit, ale ani to nechceme,“ sděluje generální ředitel DPP Petr Witowski.

„V koordinaci se stavbou na povrchu připravujeme také výměnu podhledů a osvětlení ve vestibulech stanic Muzeum a Můstek ve střední části Václavského náměstí. Plánujeme také navazující samostatnou investiční akci, kde ve vestibulu stanice Muzeum vybudujeme nové veřejné toalety a Informační centrum DPP,“ dodává.

Vyjíždí tramvaj číslo 35

Počínaje úterkem také poprvé vyjela speciální tramvajová linka 35, která bude korzovat od Vozovny Žižkov přes Biskupcovu, Olšanské náměstí a hlavní nádraží až těsně před Václavské náměstí.

Vzhledem k harmonogramu stavebních prací totiž DPP mohl nainstalovat kolejový přejezd a zřídit dočasnou zastávku Václavské náměstí až v pondělí. Zastávka se nachází u domu Jindřišská 10, tedy za budovou České pošty směrem na Václavské náměstí, zhruba sto metrů od nároží s Jindřišskou ulicí.

Tramvaje opět od Národní po Revoluční. Koleje mají propojit Hradební korzo

Obdobné zařízení už je od počátku rekonstrukce v provozu na opačné straně ve Vodičkově ulici. Otáčí se zde speciálně zavedená linka 39, která spojuje Vodičkovu ulici s Kotlářkou, přičemž projíždí přes Lazarskou, Národní třídu nebo Anděl.

Celá proměna této lokality by měla vyjít na 1,239 miliardy korun. Město ale má šanci, že zaplatí pouhý zlomek částky. DPP totiž podal žádost o spolufinancování projektu z Fondu soudržnosti EU, ze kterého by město mohlo obdržet až 1,1 miliardy korun.

Autor: