SŽ má projektanta úseku mezi Výstavištěm a Dejvicemi. Stavba začne do dvou let

  11:48
Správa železnic (SŽ) vybrala projektanta úseku železniční trati mezi stanicemi Praha-Výstaviště a Praha-Dejvice. Vítězové výběrového řízení Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc, které vyhrály s nabídkou 157 510 000 korun, zpracují projektovou dokumentaci pro modernizaci trati od nyní vznikající zastávky na Výstavišti až po stanici v Dejvicích.

Vizualizace budoucí podoby železniční trati v pražské Stromovce (10. června 2024) | foto: Správa železnic

SŽ předpokládá, že k zahájení stavby dojde na počátku roku 2026, práce by měly trvat tři roky.

„Dvoukolejný elektrifikovaný úsek povede povrchově pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nádražní budova přestane sloužit cestujícím, nástupiště v nové poloze umožní lepší napojení na stanici metra Hradčanská,“ uvedla Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí SŽ. Dojde také ke zrušení železničních přejezdů v úseku.

V Bubnech vzniká nová budova, průchod a železniční trať, na Výstavišti roste lávka

Vítězové výběrového řízení vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby. Předpokládané celkové náklady na stavbu dosahují 7,7 miliardy korun.

Stavba je součástí projektu modernizace železničního spojení mezi Prahou, letištěm Václava Havla a Kladnem, který je je rozdělen na více než deset staveb. Součástí je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, která skončila v roce 2020, modernizace Masarykova nádraží nebo přestavba trati v Kladně.

V současné době probíhají práce na úseku Praha-Bubny až Praha-Výstaviště, kde kromě nádražní budovy a zastávky vzniká také lávka pro pěší, která lépe zpřístupní park Stromovka. Práce by měly skončit v létě 2026, zkušební provoz na trati by měl začít o rok dříve.

16. května 2024

Autor: