iDNES.cz

Po roce z HolKy zmizel ocelový rám. Při povodních ho vrátí a lávku zvedne

  17:40
Více než rok po otevření Štvanické lávky zmizela ze strany od Holešovic ocelová konstrukce, která v případě velké vody slouží pro zvednutí mostu. Plánovaná demontáž se opozdila z důvodu nebytných technických zkoušek lávky, uvedla Barbora Lišková, tisková mluvčí Technické správy komunikací (TSK).

Štvanická lávka s ocelovým rámem a bez něj | foto: Koláž iDNES.cz

Lidé v Praze si od července loňského roku mohou ukrátit cestu z Holešovic do Karlína po 300 metrů dlouhé lávce, která obě části propojuje přes ostrov Štvanice. U vstupu z holešovického břehu ještě do nedávna zůstávala v dočasném provedení nevzhledná konstrukce.

„Ta tmavá ocelová konstrukce u vstupu z Holešovic tam bude jen do finální kolaudace. Jinak slouží k zafixování lávky ve zvednuté poloze při povodních,“ uvedl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti) loni v červenci na sociální síti X.

Po více než roce od otevření už zmíněnou konstrukci na místě nenajdete. „Konstrukce byla odbornou firmou demontována v minulém týdnu. Jednalo se o plánovanou operaci, která byla provedena po úspěšném dokončení všech nezbytných zkoušek a předání lávky do naší správy. Proto bylo nutné ponechat ji tak dlouho na svém místě,“ okomentovala pro iDNES.cz odstranění tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.

O tři metry výš za 17 minut. Štvanická lávka povodním odolá, ukázal test

Podle Liškové je konstrukce součást hydraulického systému, po kterém se lávka zvedá. Namontuje se v případě, pokud by hrozilo nebezpečí povodňového stavu. Bez ní by zvedací systém nemohl fungovat.

Výstavba lávky pro pěší a cyklisty přezdívaná HolKa probíhala od ledna 2022 do července roku 2023. Hlavní město vyšla celkově na 352 milionů korun.

Autor:
zpět na článek