Ve Strahovském tunelu to bude méně klouzat, proti vodě pomohou drážky

  13:36
Pražská Technická správa komunikací dokončuje protiskluzovou úpravu vozovky ve Strahovském tunelu. Kvůli prosakující vodě jsou v tomto úseku časté nehody.

(ilustrační snímek) | foto: iDNES.cz

Problém s izolací a průsaky podzemní vody trápí Strahovský tunel od jeho uvedení do provozu v roce 1997. Voda je hlavně v úseku na Smíchov, kde často mívají nehodu motorkáři, kteří na povrchu dostanou smyk. 

Správce tunelu, Technická správa komunikací (TSK), investovala před lety do značení upozorňující na riziko smyku. Přesto zde k nehodám stále dochází.

Na konci listopadu TSK dokončilo tzv. brokování v celém úseku Strahovského tunelu od Smíchova po Břevnov. V opačném směru bude úprava povrchu silnice probíhat v nočních hodinách od 14. do 17. prosince.

Ve směru na Smíchov bude navíc použita technologie, která by měla pomoci s loužemi v tunelu.

„Práce, které budou následovat tento víkend, proběhnou technologií Grinding (drážkování). Tato technologie by právě měla řešit kritická místa s odvodem vody, aby se zde už nevytvářely kaluže,“ řekla iDNES.cz mluvčí TSK Barbora Lišková. Půjde o úsek dlouhý asi 600 metrů.

Problém se zatékající vodou měla vyřešit odvodňovací štola pod tunelem, ale nebyla vyražena pod celým. Do budoucna se podle TSK plánuje celková rekonstrukce tunelu.

Video zachycuje, jak probíhá úprava vozovky pomocí ocelových broků.

28.listopadu 2018 v 11:12, příspěvek archivován: 12.prosince 2018 v 11:51

Autor: