„Je třeba tramvaj připravit na zahájení zkušebního provozu bez cestujících a seznámit s ní personál, který se bude na zajišťování zkušebních jízd podílet,“ uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Aneta Řehková. Zakázku pro DPP získala plzeňská továrna Škoda a první vagony poslala dopravci na zkoušku už na začátku dubna.
Moderní tramvaje se po několika týdnech objevily v Praze znovu v rámci dalších zkušebních jízd.
DPP chce novými soupravami posílit hned několik tramvajových linek. Nových vagonů si Pražané zatím všímají hlavně v samém centru města, kde jsou i ve sváteční době ideální podmínky pro trénink.
Technologiemi nabitá tramvaj křižovala noční Prahu, na ostrý provoz si ještě počká![]() |
Podle výrobce budou tramvaje tiché, klimatizované a nízkopodlažní. Cestujícím by také měly vozy nabídnout větší komfort. Oproti starším modelům má 52T širší průchody mezi jednotlivými články vozu a informační obrazovky jsou přes celou šířku uličky.
Je také o zhruba půl metru delší než dosavadní nejnovější pražská tramvaj Škoda 15T. Vejít by se do ní mělo 243 lidí, míst k sezení v ní je 70. Čelo vozu je navržené tak, aby chodce při případné srážce nestáhla tramvaj pod sebe, ale místo toho jej odstrčila stranou.
Jejich největší předností je pokročilý protikolizní systém. Ten umí využívat kamery a mapy uložené v paměti, díky čemuž si tramvaj dokáže vytvářet virtuální jízdní tunel, ve kterém umí detekovat překážky s přesností na deset centimetrů. Následně varuje řidiče a aktivuje nouzovou brzdu.
4. dubna 2025 |


