„Aktuálně připravujeme zadávací dokumentaci pro výběrové řízení na zhotovitele stavby. Předpokládáme, že práce zahájíme letos,“ uvedla Kamila Zahálková z ŘSD. Předpokládané náklady jsou 13,5 milionu korun bez DPH. Stavba by měla trvat pět měsíců, během nichž bude provoz v místě omezen a bude řízen semafory.
Jde o problematickou křižovatku. Denně tudy projede přes 10 tisíc vozidel, mnozí řidiči jedoucí po hlavním tahu nedodržují stanovenou rychlost 70 kilometrů v hodině. Motoristé přijíždějící do křižovatky z vedlejších komunikací třetí třídy mají ztížený rozhled přes svodidla a zábradlí. „Přestavbou křižovatky se zvýší bezpečnost v daném místě,“ uvedla Zahálková.
Od roku 2020 do současnosti tady policie eviduje 16 dopravních nehod. „U devíti nehod došlo ke zranění celkem dvanácti osob, přičemž ve všech případech šlo o lehká zranění. Nejčastější příčinou kolizí bylo nerespektování dopravního značení a nevěnování se řízení,“ uvedla tisková mluvčí policie Pavla Mašínová.
Na úpravu křižovatky čeká Ústecký kraj, připravuje totiž rekonstrukci památkově chráněného záplavového mostu mezi Louny a Dobroměřicemi. Po dobu jeho opravy povede objízdná trasa právě po tahu I/28.
Most je unikátní technická památka, s více než 270 metry je nejdelším záplavovým mostem v Česku. Je ve špatném technickém stavu, protože do něj zatéká a dochází k poškození kamenných bloků, ze kterých byl v 19. století postaven.
Unikátní most v Lounech čeká oprava, odborníci musí vyřešit objízdné trasy![]() |
„Hlavním požadavkem ze strany památkové péče je zachování materiálového složení mostu. Výměna kamenných bloků je tedy možná pouze za bloky dodržující původní materiál – pískovec, nejlépe malnický řasák,“ upozornila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
Předběžně vyčíslené náklady jsou 326 milionů korun.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz