Deset tisíc aut denně, spousta nehod. Křižovatku u Loun přestaví na kruháč - regiony.impuls.cz

Deset tisíc aut denně, spousta nehod. Křižovatku u Loun přestaví na kruháč

  9:28
Místo nebezpečné křižovatky, která se nachází na hlavním tahu I/28 z Loun do Mostu u obce Dobroměřice nedaleko Loun, vznikne kruhový objezd. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce začít s přestavbou v letošním roce.
Frekventovanou křižovatku u Loun přestaví na kruháč | (0:40) | video: iDNES.tv

„Aktuálně připravujeme zadávací dokumentaci pro výběrové řízení na zhotovitele stavby. Předpokládáme, že práce zahájíme letos,“ uvedla Kamila Zahálková z ŘSD. Předpokládané náklady jsou 13,5 milionu korun bez DPH. Stavba by měla trvat pět měsíců, během nichž bude provoz v místě omezen a bude řízen semafory.

Jde o problematickou křižovatku. Denně tudy projede přes 10 tisíc vozidel, mnozí řidiči jedoucí po hlavním tahu nedodržují stanovenou rychlost 70 kilometrů v hodině. Motoristé přijíždějící do křižovatky z vedlejších komunikací třetí třídy mají ztížený rozhled přes svodidla a zábradlí. „Přestavbou křižovatky se zvýší bezpečnost v daném místě,“ uvedla Zahálková.

Od roku 2020 do současnosti tady policie eviduje 16 dopravních nehod. „U devíti nehod došlo ke zranění celkem dvanácti osob, přičemž ve všech případech šlo o lehká zranění. Nejčastější příčinou kolizí bylo nerespektování dopravního značení a nevěnování se řízení,“ uvedla tisková mluvčí policie Pavla Mašínová.

Na úpravu křižovatky čeká Ústecký kraj, připravuje totiž rekonstrukci památkově chráněného záplavového mostu mezi Louny a Dobroměřicemi. Po dobu jeho opravy povede objízdná trasa právě po tahu I/28.

Most je unikátní technická památka, s více než 270 metry je nejdelším záplavovým mostem v Česku. Je ve špatném technickém stavu, protože do něj zatéká a dochází k poškození kamenných bloků, ze kterých byl v 19. století postaven.

Unikátní most v Lounech čeká oprava, odborníci musí vyřešit objízdné trasy

„Hlavním požadavkem ze strany památkové péče je zachování materiálového složení mostu. Výměna kamenných bloků je tedy možná pouze za bloky dodržující původní materiál – pískovec, nejlépe malnický řasák,“ upozornila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

Předběžně vyčíslené náklady jsou 326 milionů korun.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: