„Tím, jak osobní vlaky z obou směrů zastavují před přejezdem, prodlužují čekání aut. V místě přejezdu navíc nejsou vyřešeny pěší komunikace. Protože nám šlo o zvýšení bezpečnosti, dotázali jsme se Správy železnic (SŽ) na možnosti modernizace přejezdu. Ta to vzala v potaz s tím, že by mohla řešit přemístění nástupišť,“ říká starosta Lovosic Vojtěch Krejčí (PRO Lovosice) s tím, že kvůli pozemkům a dopravní situaci tu není možný silniční nadjezd či podjezd.
Situace u přejezdu opravdu není jednoduchá a místní považují současný stav za neudržitelný. „Závory jsou stažené po celou dobu, co lidé vystupují a nastupují do vlaku. Ani se nedivím, že to řidiče štve a že lidi nechtějí čekat a přes trať přebíhají,“ zlobí se třeba pan Aleš.
Trať mezi Prahou a Děčínem, která Lovosice protíná, navíc patří mezi nejvytíženější v Česku. „Někdy se stane, že závory jdou dolů třeba i čtyřikrát během čtvrthodiny,“ popisuje paní Alice.
Čekací doby u přejezdu pomůže zkrátit přemístění nástupišť. „Jedna zastávka se zrcadlově přesune naproti druhé, aby obě byly na jedné straně přejezdu,“ vysvětluje Krejčí.
Vlaky v jednom směru pak budou zastavovat až za přejezdem a závory nebudou muset být stažené tak dlouho. Bezpečnost zajistí nový bezbariérový podchod, který obě nástupiště propojí. Mluvčí SŽ Dušan Gavenda doplňuje, že se předpokládá i úprava přejezdu samotného.
Velký risk. Cyklista s dítětem přejel na zákazu koleje, vlak je těsně minul![]() |
SŽ realizaci stavby očekává v průběhu let 2028 a 2029. „Odhad nákladů bude možné uvést až na základě schváleného záměru projektu. To nyní probíhá na ministerstvu dopravy,“ dodává Gavenda.