„Naše právnička v tuto chvíli dopracovává vyčíslení smluvní pokuty, kterou společnosti Mikroelektronika zašleme tento týden. Sankce vyplývá ze smlouvy a je neoddiskutovatelná,“ uvedl Tomáš Hadviga (ANO), náměstek teplického primátora, který má MHD na starosti. „Je to pokuta za nefunkčnost systému a přesahuje 250 tisíc korun,“ dodává.
Podle Hadvigy by se zaplacením pokuty neměl být problém, protože společnost prý své pochybení uznává. Zprávu o požadované výši pokuty však dodavatel softwaru ještě neobdržel.
„Tuto informace vůbec nemám, ale určitě o této věci budeme ještě jednat. Nechci se nyní vyjadřovat k něčemu, co vlastně oficiálně ani neoficiálně ještě nemám na stole. Určitě ale máme se zákazníkem nastaven partnerský vztah a plánujeme o této záležitosti jednat,“ sdělil Michal Satrapa, ředitel firmy Mikroelektronika.
Dodavatel softwaru se však kromě této smluvní pokuty musí připravit i na další sankci, a to za finanční ztrátu za měsíc provozu, kdy cestující kvůli technickým problémům v teplické MHD neplatili za jízdné. Její výše zatím vyčíslena není.
„Co se týče náhrady za nevybírané tržby, tam stále čekáme na vyčíslení Ústeckého kraje. Ztráta se pohybuje někde okolo sedmdesáti tisíc korun za jeden pracovní den, za víkendy bude nižší. Přesný údaj však zatím neznáme,“ doplňuje Hadviga.
Od února už ve spojích MHD v Teplicích fungují všechny odbavovací systémy, ale stále ještě zbývá dovybavit několik trolejbusů. „Všechno už funguje kromě informačních tabulí na pěti starších hybridech, které mají jiný systém. Už ale známe příčinu a objednali jsme kabel, který tam chybí, takže do konce května bude fungovat všechno,“ věří Hadviga.
Chtějí peníze? Půjdeme pěšky. Po měsíci musejí cestující MHD v Teplicích platit |
Do konce minulého roku zajišťovala teplickou MHD společnost Arriva. Od ledna si Teplice začaly hromadnou dopravu obstarávat samy. Město zaměstnalo řidiče a příslušný personál, nakoupilo trolejbusy a instalovalo do nich potřebný hardware a objednalo software. A právě zda nastala komplikace.
Software odbavovacího systému, který dodala společnost Mikroelektronika, nefungoval. Napravit se ho nedařilo několik týdnů, během kterých například chyběly potřebné údaje na jízdenkách. Lidé kvůli tomu začali znovu platit až 2. února.
Velká část ze čtyř desítek vozů hromadné dopravy ale stále musela jezdit s papírovými cedulemi s označením linky. Postupně se dařilo jednotlivé typy tabulí zprovozňovat, až zbylo posledních pět, které by tedy měly začít fungovat nejpozději do konce května.
3. února 2024 |