Žákovský projekt dívkám zajišťuje menstruační pomůcky ve škole - regiony.impuls.cz

Žákovský projekt dívkám zajišťuje menstruační pomůcky ve škole, uspěl i v soutěži

  10:54
Žákyně teplické Základní školy Metelkovo náměstí, které potřebují při „svých dnech“ dámské hygienické pomůcky, je nemusejí nosit po kapsách, nebo při náhlé potřebě shánět. Najdou je jednoduše na školních toaletách. Tam jsou k dispozici díky projektu žákovského parlamentu, který se tabuizovanému tématu věnoval. A projekt navíc slaví velký úspěch.

Projekt žákovského parlamentu teplické ZŠ Metelkovo náměstí byl oceněn v celostátní žákovské soutěži vzdělávací organizace CEDU, jež se zaměřuje na podporu iniciativy a odpovědnosti mladých lidí. | foto: ZŠ Metelkovo náměstí, Teplice

Projekt byl oceněn v celostátní žákovské soutěži vzdělávací organizace CEDU, jež se zaměřuje na podporu iniciativy a odpovědnosti mladých lidí. S nápadem přišly před dvěma lety dívky z 9. třídy, členky parlamentu. Vše podle domluvy běželo a letos byly zdejší děti oceněny.

„Na naší škole není tolik žákyň ze sociálně slabých rodin, ale je to pomoc pro dívky, které se ocitnou v nouzi, nebo třeba pro ty, které jsou ve střídavé péči zrovna u otce a nechtějí s ním citlivou záležitost rozebírat,“ uvádí Jana Šulcová, učitelka a koordinátorka žákovského parlamentu.

„Nechceme se cítit ohroženě a špatně, když přijde nějaká nouze, proto jsme se tím zabývali,“ sdělila včera i Elen Tausche z 8.A, která projekt se spolužáky chystala.

Hygienické pomůcky pocházejí ze sbírek, které parlament vyhlašuje, když je potřeba, tedy třeba jednou nebo dvakrát ročně. Sbírku organizují děti a pomůcky také děti přinášejí.

„Ale mám informace, že městu Teplice se projekt líbí a možná školám s těmito pomůckami finančně pomůže v roce 2026,“ uvádí Jana Šulcová. V soutěži CEDU se představilo 51 projektů z celé země.

Například děti ze ZŠ Trávník Přerov pořádaly sbírku oblečení pro lidi zasažené povodněmi. Děti ze ZŠ Na Podlesí v Kadani organizovaly workshopy a hry na téma právo a odpovědnost v demokracii.

Autor: