Semafory a kilometrové kolony. Ve Žďáře staví dva kruhové objezdy vedle sebe - regiony.impuls.cz

Semafory a kilometrové kolony. Ve Žďáře staví dva kruhové objezdy vedle sebe

  15:40,  aktualizováno  15:40
Stavba nové okružní křižovatky v Jihlavské ulici ve Žďáře nad Sázavou začala už loni. Nyní se ve stejné lokalitě buduje ještě další na výpadovce na Brno. Oba kruhové objezdy jsou nyní průjezdné jen s omezením, provoz tam řídí semafory. A to působí velké problémy.
Ve Žďáře staví dva kruhové objezdy vedle sebe | (0:25) | video: iDNES.tv

Především v případě Brněnské ulice se v ranní špičce nezřídka tvoří kilometrové kolony, které se blíží až k sousední obci Vatín.

„Když jsme tudy jeli první den, tak syn ani nestihl začátek vyučování. A nebyl jediný. Auta stála v podstatě už v lese hned za Vatínem a v zácpě jsme se pak pomalu sunuli snad pětadvacet minut. Teď vyrážíme raději výrazně dříve, před sedmou to tak hrozné ještě nebývá,“ zhodnotila Veronika Jonáková, která do města pravidelně dojíždí z menší obce u Žďáru.

Omezení na silnici I/37, která je jedním z hlavních tahů do města, souvisí s budováním „malého obchvatu“ Žďáru, tedy propojky Jihlavské a Brněnské ulice. Dosud se pracovalo především v první ze jmenovaných ulic, teď se ale již stavba rozjela i ve druhé lokalitě.

„Aktuálně tam probíhá odkop konstrukčních vrstev, na který potom navážou zemní práce,“ uvedl k Brněnské ulici Jiří Veselý, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic na Vysočině, jež je investorem akce.

Práce ale podle něj pokračují na obou kruhových objezdech a v obou případech s provozem vedeným kyvadlově přes semafory.

Motoristé sice budou moci časem využít pro průjezd i nově vybudované části kruhových objezdů, i tak se ale dál počítá s kyvadlovou dopravou. Částečné omezení by mělo nepřetržitě pokračovat až do finálního zprovoznění celé stavby.

Práce zdrželo vytřídění odpadu v zemině

Téměř 700 metrů dlouhá propojka, jejíž vybudování v režii žďárské firmy Aquasys vyjde na zhruba 113 milionů korun, měla být původně průjezdná už letos v červenci. To ale asi nakonec platit nebude.

„Co se týká termínu uvedení do provozu, aktuálně probíhají jednání se zhotovitelem a je předpoklad, že se termín bude posouvat na září,“ sdělil Veselý.

Důvodem je dle jeho slov hlavně fakt, že určitý podíl odtěžené půdy nebylo možné použít k zapracování zpět do stavby - kvůli historické ekologické zátěži v místě budoucí přeložky. „V zemině se vyskytoval odpad různého charakteru z provozů, které tam v minulých letech působily. Zemina se musela vytřídit, a to zabralo jistý čas,“ řekl Veselý.

Výstavba propojky, jejíž součástí jsou i zmíněné kruhové objezdy, odstartovala již loni v květnu. Dopravní stavba by měla po svém dokončení ulevit především vytížené okružní křižovatce u pekárny Enpeka, kam po rušné Brněnské ulici míří kolem jedenácti tisíc aut denně.

Nyní vznikající přeložka, na kterou Žďárští čekají řadu let, je také součástí plánového západního obchvatu města.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz